شناسهٔ خبر: 65759962 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رونمایی از سامانه "پاسخ به پرسش‌های متداول شهروندان" در سال آینده

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از رونمایی از سامانه پاسخ به پرسش‌های متداول شهروندان در سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید باقری در نشست خبری با بیان اینکه همزمان با پویش امید و افتخار در شهرداری تهران برای انسجام داخلی در این مجموعه 52 رویداد در روزهای چهارشنبه تحت عنوان «پویش همدلی و اتحاد» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تحولات چهارگانه شهرداری تحول درون‌زا بود که پویش همدلی و اتحاد در همین راستا برگزار شد.

وی ادامه داد: تلاش بر این بود هر هفته یک رویداد مهم برگزار شود که در این راستا صدور احکام افزایش حقوق و مزایای تمامی کارکنان برای اولین بار در فروردین ماه انجام شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران افزود: با جلساتی که با وزارت کار و سازمان اداری و استخدامی داشتیم، تمام زیرساخت‌ها ایجاد شده که روند از بین نرود و افزایش حقوق قانونی در فروردین ماه اعمال شود.

باقری با بیان اینکه رونمایی از بسته انگیزشی و رفاهی کارگران پیمان‌های حجمی، برگزاری همایش پیشکسوتان مدیریت شهری، اجرای طرح QRکد و همایش فصلی مدیران از جمله برنامه‌های شهرداری برای کارکنان بود، گفت: استقرار 18 هزار QR کد در طول این مدت انجام شد و با تغییر جایگاه مدیریتی، کدها نیز تغییر خواهد کرد و این کدها روی میز کارکنان نصب شده و افراد می‌توانند انتقادات و پیشنهادات را بر اساس این کدها ثبت کنند و برای ما قابل مشاهده باشد.

وی با اشاره به ارائه 30 هزار خدمت توسط نیروهای شرکت شهر سالم به زائران اربعین در سال جاری، تصریح کرد: رویداد بزرگ جابجایی نیروی انسانی، رونمایی از سامانه من شهردارم، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی برای کارکنان، اجرای همایش پیاده‌روی کارکنان و برگزاری سومین رویداد ایده پردازی تهران1404 و صدور کارت شناسایی برای کارکنان و تحقق هزار و 100 پروژه دوره اول طرح من شهردارم از جمله اقدامات در قالب همایش همدلی و اتحاد به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش بر این بود که هر هفته رونمایی از دستاورد جدیدی برای نیروهای انسانی شهرداری برگزار کنیم، گفت: تمام این اقدامات با مطالعات، کارشناسی، امکان‌سنجی و اختصاص بودجه انجام می‌شود. از بین تمام این اقدامات، تنها ترمیم حقوق صورت نگرفت و باعث شد دیگر اقدامات به حاشیه برود. ما تلاش بر این داشتیم که مشارکت کارکنان را در بخش‌های دیگر جلب کنیم.

باقری افزود: تمام کسانی که در قالب بسته خرسندساز درخواست تسهیلات داشتند، تسهیلات خود را دریافت کردند و تعدادی از کارکنان برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها باقی مانده که در سال آینده انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه میزان مشارکت کارکنان در برنامه‌ها نوعی شاخص ارزیابی عملکرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: دو نگرش‌سنجی انجام دادیم و نظرات کارکنان در خصوص مؤلفه‌ها اخذ شد.

باقری همچنین تصریح کرد: پرسش‌های متداول مردم از شهرداری تهران را در بخش‌های مختلف به تعداد 700 مورد احصا کردیم و پاسخ تمام این پرسش‌ها داده شد که در یک سامانه آماده شده و اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد. شهروندان می‌توانند به این سامانه مراجعه و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند و اگر برای پرسش‌های تخصصی خود پاسخی نیافتند، به کلینیک مشاوره ما مراجعه کنند. در تمام حوزه‌های تخصصی شهرداری تهران کلینیک‌های مشاوره پیش‌بینی شده است. سامانه پرسش و پاسخ و کلینیک مشاوره هم در اوایل سال آینده آغاز به کار خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از زحمتکش‌ترین بخش‌های مجموعه مدیریت شهری سامانه 137 است، افزود: هیچ‌گاه تذکری در مورد نوع برخورد نیروهای انسانی سامانه 137 با مردم نداشتیم و تذکر اعضای شورا در رابطه با پیگیری امور بوده است. نگاه ما این است که مشکلات مردم توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار بگیرد. در مجموع آموزش‌ها توسعه پیدا کرد و هماهنگی‌های داخلی انجام شد و امروز نرخ زمان پاسخگویی به شهروندان به حد قابل قبولی رسیده و با راه‌اندازی کلینیک مشاوره بخشی از فشار به مردم کاسته خواهد شد.

وی در خصوص شرایط معیشتی راهبران مترو گفت: شهرداری نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست. اگر سختی کار را در نظر بگیریم چند گروه در شهرداری، شرایط سختی دارند و از جمله می‌توان به فعالیت نیروهای بخشی از سازمان بهشت زهرا(س)، شرکت شهربان و حریم‌بان، سازمان آتش‌نشانی و یا شرکت مترو اشاره کرد.

باقری با بیان اینکه طیف وسیعی از مشاغل در شهرداری وجود دارد و نگاه ما نقطه‌ای و جزیره‌ای نیست، تأکید کرد: متناسب با شرایط شغلی و نوع خدمات و زحمات آنها، جبران زحمت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت ما برای کارکنان ارتقاء بهره‌وری نیروهای انسانی است، تصریح کرد: یکی از مصادیق بهره‌وری این است که هرجا به نیروی انسانی نیاز داریم، آن بخش را تقویت کنیم. ما از ابتدای سال روزانه حدود 7 نفر خروج نیروی انسانی داشتیم و هرجا نیاز بود جذب نیرو صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما