شناسهٔ خبر: 65757455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونه جامعه بین‌المللی به فقر شدید پایان می‌دهد؟

صندوق انتقال نقدی جهانی می‌تواند به فقر شدید پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به نقل از ویفروم، شرایط برای استقرار پرداخت‌های یکجا به فقیرترین مردم جهان مهیا شده است. جامعه بین‌المللی برای دهه‌ها با چالش پایان‌ دادن به فقر شدید مقابله کرده که هدف اصلی توسعه پایدار برای سال ۲۰۳۰ است.

علیرغم برخی پیشرفت‌ها، ما هنوز از مسیر دور مانده‌ایم و تخمین زده می‌شود که ۷۰۰ میلیون نفر هنوز با کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. با این حال، برخلاف دهه‌های گذشته، اکنون راه‌حلی داریم که می‌توان آن را به سرعت گسترش داد تا پایان فقر شدید را تسریع بخشد که انتقال مستقیم نقدی به فقیرترین خانوارهاست.

این مفهوم جدید نیست زیرا کمک‌های نقدی به ویژه در مواجهه با شرایط اضطراری موثر بوده است. در طول همه‌گیری کووید-۱۹، از هر ۶ نفر در جهان، یک نفر کمک نقدی دریافت کرده است.

نقل‌وانتقالات مستقیم ابزار قدرتمندی برای کمک به افراد برای به دست‌ گرفتن کنترل زندگی خود و سرمایه‌گذاری در رفاه خانواده است. به همین دلیل است که کشورهای با درآمد بالا و متوسط به‌طور فزاینده‌ای کمک‌های نقدی را به‌عنوان بخش مرکزی شبکه‌های امنیت اجتماعی خود در نظر می‌گیرند با این وجود، تخمین زده می‌شود که کمتر از ۵درصد از ۲۰۰ میلیارد دلاری که سالانه صرف توسعه بین‌المللی می‌شود، به نقل‌وانتقالات نقدی اختصاص می‌یابد.

تأثیر مثبت نقل‌وانتقالات نقدی کاملاً مستند و غیرقابل انکار است. نتیجه حاصل از بیش از ۳۰۰ کارآزمایی تصادفی کنترلی این است که نقل‌وانتقالات می‌تواند درآمد را بیش از ۲ برابر افزایش دهد. افزایش ثبت‌نام در مدارس و کارآفرینی، کاهش وعده‌های غذایی، بیماری و افسردگی و خشونت خانگی را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات اخیر در کنیا نشان داد که انتقال نقدی ۵۰۰ دلاری به‌ویژه در توانمندسازی خانواده‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری‌های درآمدزا مؤثر است.

در حال حاضر، فناوری برای دسترسی به فقیرترین مردم جهان به‌طور انبوه با انتقال مستقیم داریم. فناوری‌های دیجیتال جدید هزینه‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش داده و ظرفیت ما را برای تحویل ایمن پول به فقیرترین نقاط جهان افزایش داده است.

منابع

https://www.businesstimes.com

https://www.project-syndicate.org

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما