شناسهٔ خبر: 65757329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع نابسامان گوشت منجمد در سمنان و سردرگمی مردم

سمنان - ایرنا - توزیع گوشت منجمد با قیمت تنظیم بازار در استان سمنان با وجود فقط چندروز مانده تا سال نو و قرارگرفتن در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان، همچنان تا ساماندهی مطلوب و هرساله فاصله دارد و فقط سردرگمی برای مردم به همراه داشته است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان گزارشی با موضوع توزیع گوشت و گلایه‌مندی برخی از شهروندان و کسبه سمنان درباره قیمت، نحوه و میزان توزیع گوشت منجمد با قیمت تنظیم بازار منتشر کرد.

پیگیری‌های خبرنگاران این رسانه در روز یکشنبه نشان داد توزیع این قلم کالای پروتئینی و مورد نیاز شهروندان سمنان همچنان تا ساماندهی لازم و دسترسی آسان برای مردم با قیمت مناسب فاصله دارد.

این مساله در حالی است که سمنان با وجود عشایر سختکوش و سرمایه‌گذاری مطلوب در حوزه پرورش دام و طیور، در تولید گوشت مرغ، استان معین تهران محسوب می‌شود و شرایط کنونی شایسته مردم این استان نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ششمین روز از ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ۱۴۰۲ در شرایطی در حال سپری شدن است که مردم استان سمنان به دلیل گرانی گوشت قرمز گرم به خرید گوشت قرمز منجمد روی آورده اند، اما همین کالا نیز در بازار کمیاب است و خبرهای ضدونقیض درباره مکان هایی مانند بازارچه یا فروشگاه‌ای منتخب برای فروش آن باعث سردرگمی مردم و خانواده ها شده است.

عرضه گوشت گوساله منجمد با قیمت شناور حداکثر ۳۰۰ هزار تومان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توزیع گوشت منجمد گوسفندی وارداتی به نرخ مصوب ستاد ملی تنظیم بازار در ۲ مرکز ثابت و سیار در سمنان آغاز شده است.

مهدی برهانی افزود: حدود چهار تن گوشت گوسفندی منجمد سهمیه سمنان درنظر گرفته شده است که ۲ تن در مرکز ثابت و حدود ۲ تن در مرکز سیار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: دیگر شهرستان‌های استان سمنان برای توزیع گوشت گوسفندی منجمد به نرخ مصوب ستاد ملی تنظیم بازار باید مباشری از شهرستان خود معرفی کنند، تا مباشر با خرید گوشت از سازمان جهاد کشاورزی نسبت به توزیع در شهرستان مدنظر اقدام کند.

توزیع نابسامان گوشت منجمد در سمنان و سردرگمی مردم

وی بیان کرد: اکنون به جز سمنان، شهرستان مهدیشهر مباشر برای خرید گوشت گوسفندی منجمد به نرخ مصوب ستاد ملی تنظیم بازار معرفی کرد و در این شهرستان نیز توزیع آغاز شده است.

این مسوول اظهار کرد: توزیع گوشت گوسفندی منجمد به صورت پنج تکه شامل ران به قیمت ۲۸۵ هزار تومان، سردست به قیمت ۲۷۵ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰هزار تومان، قلوه‌گاه ۲۴۰هزار تومان و در مجموع میانگین ۲۶۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی گفت: گوشت گوساله منجمد نیز به صورت شناور حداکثر تا قیمت ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ادامه داد: مباشر گوشت گوساله منجمد را به نرخ مصوب کشوری ۲۶۵ هزار تومان از سازمان جهاد کشاورزی خریداری می‌کند و با توجه به اینکه انبار گوشت گوساله در استان سمنان در شهرستان شاهرود است و مسافت تا شهرهای غربی استان طولانی است، امکان افزایش قیمت تا ۳۰۰هزار تومان تصویب شد.

امروز هیچگونه گوشتی در بازارچه سمنان توزیع نشد

بنا بر مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا سمنان امروز هیچگونه گوشتی در بازارچه روبروی صداوسیما سمنان توزیع نشد.

کسبه این بازارچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کردند که روز گذشته یک خودروی نیسان‌وانت در بازارچه روبروی صداوسیما سمنان حاضر شد و راننده آن اعلام کرد که قصد توزیع ۱.۹ تن گوشت منجمد دارد و حدود ۸۰ نفر برای دریافت آن ثبت نام کردند.

کسبه افزودند: با وجود این، به هیچکدام از این افراد گوشتی نرسید.

یکی از کاسبان اضافه کرد: در دقایق ابتدایی توزیع در روز گذشته برای دریافت این گوشت منجمد در صف ایستادم ولی گوشتی به من نرسید. در همان لحظه یکی از آشنایان توزیع‌کننده به میزان ۹۰ میلیون ریال کارت کشید و گوشت خرید.

قول پیگیری رییس سازمان جهادکشاورزی سمنان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان نیز در جریان پیگیری‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان در موضوع توزیع گوشت منجمد، در پاسخ به تماس خبرنگار ایرنا، درباره موضوع توزیع گوشت قول پیگیری داد.

محمدرضا قاسمی گفت که این مساله را از مباشران و اصناف مرتبط پیگیری می‌کنم و توزیع گوشت باید در مکان‌های مشخص و استاندارد و با اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان توزیع شود.

یک فروشگاه، تنها مرکز ارایه گوشت منجمد بود

بنا بر پیگیری‌ها و مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، گوشت منجمد ایرانی و خارجی با قیمت تنظیم بازار در فروشگاه ۱۵ خرداد سمنان در حال توزیع بود.

مردم سمنان می‌توانند برای خرید گوشت گوساله منجمد تنظیم بازار از نوع گوشت برزیلی به قیمت هر کیلوگرم ۳۱۵ هزار تومان و گوشت ایرانی قیمت هر کیلوگرم ۳۲۰ هزار تومان به فروشگاه ۱۵ خرداد واقع در بلوار قدس، ابتدای خیابان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

گوشت گوسفند و مرغ تنظیم بازار همچنان کمیاب یا نایاب است و در ساعات پیش، شهروندان با کسب اطلاع از پیگیری‌های ایرنا، طی تماس‌های مختلف، از نحوه و میزان توزیع گوشت منجمد در شهر سمنان گله و شکایت داشتند.

البته به گفته مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان در مصاحبه همین گزارش، قیمت گوشت گوساله منجمد تنظیم بازار در سمنان به صورت شناور باید حداکثر هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار تومان عرضه شود.

گوشت گوسفند و مرغ تنظیم بازار همچنان در سمنان کمیاب یا نایاب است و مردم سراغش را می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گوشت قرمز منبع پروتئین و برای داشتن بدن سالم به ویژه برای کودکان و نوجوانان در سنین رشد برای تامین ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها ضروری است و راهبرد دولت در توزیع گوشت گرم و منجمد به نرخ تنظیم بازار اقدامی ارزشمند در ارتقای سلامت جامعه و رفع دغدغه خانواده‌ها است، اما در استان سمنان درباره قیمت، میزان و نحوه توزیع گلایه‌هایی وجود دارد.

گفته می‌شود گوشت قرمز دارای میزان زیادی از انواع ویتامین B به‌خصوص ویتامین B۶ و B۱۲ است و به همین دلیل برای بخش‌های مختلف بدن از جمله اعصاب، پوست و سیستم ایمنی بدن اهمیت زیادی دارد. کمبود ویتامین‌های گروه B موجب ضعیف شدن اعصاب، بروز پرخاشگری و آسیب‌ها و بیماری‌های عصبی جبران ناپذیر می‌شود و بر این پایه باید سه یا چهار بار در طول هفته گوشت قرمز مصرف شود.

نظر شما