شناسهٔ خبر: 65757302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

درخواست سالانه ۵۰۰ هزار پرونده‌ گواهی انحصار وراثت

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: تعداد پرونده‌های درخواست گواهی انحصار وراثت حدود ۵۰۰ هزار مورد در سال است و انتقال این فرآیند به ثبت احوال باعث تسهیل در کار مردم می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، روز یکشنبه با حضور در سازمان ثبت احوال کشور ضمن نشستی تخصصی با رئیس سازمان ثبت احوال درخصوص ارتقا همکاری های فی مابین به گفت و گو و بربر تبادل نظر درخصوص نحوه انتقال فرآیند، تجارب و ظرایف اجرایی صدور گواهی‌های انحصار وراثت از شوراهای حل اختلاف به سازمان ثبت احوال و همچنین تسهیل در پاسخ‌گویی به استعلام‌های شوراها تاکید کرد.

وی تعداد پرونده‌های درخواست گواهی انحصار وراثت را حدود ۵۰۰ هزار مورد در سال عنوان و انتقال این فرآیند به ثبت احوال را باعث تسهیل در کار مردم عنوان کرد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، به رویکرد این سازمان به سوی هویت خانواده و خانوار اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان ثبت احوال، گسترش ظرفیت‌ها، متناسب با نیازهای شناسایی شده ملی است.

وی ادامه داد: از این رو، سازمان ثبت احوال از حکم پیشنهادی قوه قضائیه در برنامه هفتم مبنی بر صدور گواهی انحصار وراثت توسط سازمان ثبت احوال استقبال کرده و به دنبال فراهم کردن تحقق این مهم است.

در ادامه طی بازدیدی از مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور، کارگر ضمن معرفی داشبوردهای آماری مرکز، ابعاد گوناگون جمعیتی و اهمیت این سازمان در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کشور در این خصوص را تشریح کرد.

در این نشست، با طرح برخی دغدغه‌ها، بر تشکیل دو کمیته کاری به منظور تسریع در الکترونیکی کردن فرآیند استعلام فی‌مابین و همچنین تدوین آیین‌نامه جامعی برای صدور گواهی انحصار وراثت تاکید شد.

بازدید از مرکز صدور کارت هوشمند ملی، آشنایی با سامانه های این سازمان نظیر سامانه هدا و سهیم و همچنین سرویس های تبادل اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور از دیگر برنامه های رئیس شوراهای حل اختلاف کشور بود.

در پایان این بازدید به منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدا ضمن نثار فاتحه به روح شهیدان گرانقدر، از مزار شهید گمنام سازمان ثبت احوال کشور غبار روبی شد.

نظر شما