شناسهٔ خبر: 65751999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

تشریح وضعیت پروژه های جهاد آبرسانی در قزوین

محمد آذربایجانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین فاز نخست طرح جهاد آبرسانی را در 96 روستا و فاز دوم را مشتمل بر ١٤٠ روستا عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،داراب بیرنوندی با اشاره به اتمام عملیات عمرانی بتن ریزی مخزن ۷۰۰ مترمکعبی مستقر در روستای حسین آباد جرندق منطقه ضیا آباد تاکستان، گفت: این مخزن مربوط به پروژه جهاد آبرسانی فارسجین است که با همکاری بسیج سازندگی استان در حال اجرا است و ۱۷ روستای منطقه را با جمعیتی معادل ۸۷۳۱ نفر پوشش می دهد.
وی تصریح کرد: با اتمام مخزن روستای جرندق، هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فارسجین به ۵۳ درصد رسیده است.
بیرنوندی خاطر نشان کرد: برآورد ریالی اجرای کامل پروژه مجتمع تامین آب آشامیدنی فارسجین ۱۵۰۴ میلیارد ریال است و طبق برنامه ریزی در مدت 36 ماه از زمان شروع عملیات کامل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در ادامه به تشریح فازهای پروژه های جهاد آبرسانی استان پرداخت و گفت: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی در 96 روستای استان و در ذیل پنج مجتمع آبرسانی شامل مجتمع های الموت، قاقازان، ضیا آباد 1و2 ، فارسجین و ماهین با مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان در حال اجرا است.
وی فاز دوم را نیز مشتمل بر ١٤٠ روستا و با مبلغ قرارداد ٩٠٣٥ میليارد ريال دانست که بر طبق آن جمعيتی معادل ٩٠٢٤٤ نفر ، شامل ۲۸۲۷۲خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

نظر شما