شناسهٔ خبر: 65747792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در راستای پویش درختکاری صورت گرفت

کاشت ۵۲۰۰ نهال توسط دانشجویان علوم پزشکی کشور در اماکن دانشجویی

بیش از ۳ هزار دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور گسترده در پویش درختکاری، با کاشت ۵۲۰۰ اصله نهال در این طرح مشارکت کردند.

صاحب‌خبر -

جعفرسلیمانی معاون اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت در گفت وگو با مفدا با بیان این خبر افزود: دانشجویان علوم پزشکی بویژه دانشجویان ساکن در پردیس و خوابگاههای دانشجویی همزمان با روزدرختکاری، استقبال خوبی از پویش درختکاری داشتند و با غرس نهال در توسعه فضای سبز اماکن دانشجویی کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: پویش سراسری کاشت نهال در سراهای دانشجویی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین مشارکت معاونت‌های فرهنگی ودانشجویی در دانشگاهها همزمان از روز ۱۵ اسفند ماه آغاز شد.
معاون اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: گسترس تکنولوژی و دوری ازطبیعت، بر جسم و روح انسانها اثرات نامطلوبی می گذارد و ممکن است موجب ایجاد جامعه ای افسرده شود و باتوجه به اینکه سراها و محیط های زیست دانشجویی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، از این رو تلاش کردیم با راه اندازی پویش درختکاری در سراهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی و باتبلیغ و ترویج فرهنگ درختکاری بخصوص در میان دانشجویان، در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی اقداماتی انجام دهیم.
سلیمانی اظهار کرد: چشم‌انداز ترسیم شده این است که محیط زندگی دانشجویان در سراهای دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی از هر نظر یک محیط نشاط‌آور و بازتاب‌دهنده‌ پیام امید به آینده باشد و بدون شک مشارکت دانشجویان در اجرای این طرح می تواند، پیام آور اتفاقات خوب در حوزه محیط زیست باشد.
وی اظهار کرد: بدون شک توجه به محیط زیست و کاشت نهال و ایجاد فضای سبز بیشتر، هم در تلطیف روحیه همگان تاثیر گذار خواهد بود و هم به کاهش آلودگی هوا بخصوص در کلان شهرها کمک خواهد کرد.
سلیمانی گفت: امید به زندگی جانداران و کاشت درخت با وجود افراد دوستدار طبیعت و مناسبت‌های مهمی همچون روز درختکاری، هرگز از بین نخواهند رفت. وجود درختان باعث پاکسازی هوا بویژه در کلان شهرها می‌شود. این موجودات مفید آلودگی موجود در هوا را می‌گیرند و اکسیژن را به بدن بی‌جان زمین تزریق می‌کنند. از هر منظری که به درختان نگاه کنید خواهید دید که ذره ذره آن ها برای ادامه حیات بشیریت واجب و ضروری هستند.

نظر شما