شناسهٔ خبر: 65734474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دو مهاجم آفریقایی در رسانه ها به پرسپولیس لینک شدند / از یک کانته جدید تا مهاجمی با فامیلی طولانی

Foreign News

صاحب‌خبر -

در دو روز اخیر علاوه بر پالس مثبت یک مهاجم لهستانی به پرسپولیس (پالس مثبت مهاجم سابق پاختاکور) 2 مهاجم از قاره آفریقا نیز به این تیم لینک شده اند که بد نیس مروری بر کارنامه آنها داشته باشیم تا هواداران این تیم بیشتر با این بازیکنان آشنا شوند.

1- ابو کانته Abou Kanté : در یکی از روزنامه های چاپ امروز کشور، این بازیکن به پرسپولیس لینک شده است. ابوباکاری کانته یا ابو کانته مهاجم 29 ساله و 184 سانتی متری است که فوتبالش را در پاریس اف سی فرانسه شروع کرده بود. بعد از بازی در باستیا و یک تیم ناشناس فرانسوی راهی تیم بزیه شد و در این تیم خوش درخشید. کانته در دو فصل حضورش در این تیم آمار 21 بازی 6 گل در فصل اول(سطح سوم فرانسه) و 35 بازی 11 گل در فصل دوم(سطح دوم فرانسه) را ثبت کرد. با رسیدن ارزش خود به 1.2 میلیون یورو در ترانسفرمارکت به سرکل بروژ بلژیک پیوست اما در این تیم خیلی بازی نکرد. بعد از 6 ماه به صورت قرضی راهی لومان فرانسه شد و در 21 بازی سطح دوم فرانسه 5 گل زد. فوئنلابرادا اسپانیا مقصد بعدی کانته بود که در این تیم دو فصل فیکس بازی کرد و در لالیگا2 به آمار های 36 بازی 4 گل و 25 بازی 5 گل رسید. سپس کانته به باشگاه هوئسکا پیوست و در یک و نیم فصل بازی برای این تیم در 43 بازی 3 گل زد. کانته علاوه بر پست مهاجم نوک در دو سمت وینگر نیز بازی کرده است. کانته یک بازی ملی برای تیم ملی گامبیا به میدان رفته است و دورگه گامبیا-فرانسه است.

2- بونفیلس کالب بیمه نیاما Bonfils-Caleb Bimenyimana : این مهاجم 190 سانتی متری اهل بوروندی نیز به پرسپولیس لینک شده است. بیمه نیاما که فامیلی طویلی دارد 26 ساله است و در 19 بازی ملی برای تیم ملی بوروندی به 5 گل ملی رسیده است. کالب از باشگاه ویتال در کشورش بوروندی فوتبال را شروع کرد و سپس به رایون اسپورتس رواندا پیوست. به همراه این تیم رواندایی در جام باشگاه های آفریقا بازی کرد و در 6 بازی این تورنمنت 3 گل زد. آر اف اس لتونی باشگاه بعدی کالب بود که او را به تیم های آتلانتاس لیتوانی و پوهرونی اسلواکی قرض داد. کالب بهترین دوران قرضی اش را در اسلواکی داشت که در 16 بازی برای تیمش 6 گل زد. قیصر قزی لوردا قزاقستان این بازیکن را به صورت دائمی از باشگاه کشور لتونی خرید اما بعد از 9 بازی و 0 گل راهش را با این مهاجم جدا کرد تا این بازیکن به تیم کایزرچیف معروف ترین تیم آفریقای جنوبی ملحق شود. حضور در کایزرچیف ارزش این بازیکن در ترانسفرمارکت را به اوج خودش یعنی 850 هزار یورو رساند. در همان فصل اول حضورش در کایزرچیف به 21 بازی 8 گل رسید. کالب که در آفریقای جنوب اوضاع خوبی داشت بعد از شروع فصل 2023-24 با باشگاهش به اختلاف خورد در ماه سپتامبر از این تیم جدا شد و مدت خیلی کوتاهی به الاهلی بنغازی در کشور لیبی پیوست. بعد از 5 ماه حضور در این باشگاه قراردادش را فسخ کرد و در حال حاضر بازیکن آزاد است. خوشحالی های همیشگی این بازیکن  بعد از گلزنی شباهت زیادی به خوشحالی های گومیس و شیخ دیاباته دارد.

پ.ن: از میان گزینه های قبلی نیز فعلا گیلفی سیگوردسون با باشگاهی از ایسلند به توافق رسید و بازیکنانی مثل آرماند گناندویله ، پرژمیسلاو باناژاک ، مالکولم شاو ، تروی دینی و جیووانی سیو هنوز در دسترس این باشگاه قرار دارند و باید دید بالاخره 64 مین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس چه کسی می شود. از میان گزینه های قبلی لینک شده نیز پنیل املاپا به تیمی از کره پیوست، مارسلو مورنو راهی کروزیرو شد، کریستین اوپست به تیمی از نروژ پیوست، ماتئوس پاتو در باشگاه چینی ماندنی شد و فیلیپ دانگوبیچ، بلال عمرانی و خوزه کانته نیز حضورشان در ایران منتفی شده است.

 

نظر شما