شناسهٔ خبر: 65731850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اتابک نادری:

۱۵ نمایش به جشنواره هفدهم ملی تئاتر رضوی راه یافتند(اخبار ادبی و هنری)

صاحب‌خبر -
 
 
 
دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: پس از ارزیابی و داوری‌های انجام گرفته تعداد ۱۵ نمایش به جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند.
اتابک نادری با اعلام این خبر اظهار کرد: هیئت انتخاب آثار در مرحله نهائی متشکل از رضا آشفته، ندا ثابتی، رضا خدادادبیگی، مجتبی رستمی‌فر، یعقوب صدیق جمالی، بهار کریم‌زاده، کیومرث مرادی، جهانشیر یاراحمدی و علی یعقوب‌زاده بودند.
به گفته وی، این هیئت انتخاب در نهایت ۱۳ اثر را برای حضور در این بخش از جشنواره مناسب ارزیابی کردند که از جمله این آثار می‌توان به نمایش «آبگینه» نوشته مرحوم سعید تشکری و کارگردانی مریم رضازاده از نظرآباد استان البرز، نمایش« آیینه‌های رو به رو» نوشته شادی غفوریان و کارگردانی بهاره فاضلی راد از مشهد و نمایش«پانما» به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی از رشت اشاره کرد.
وی عنوان کرد: نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت، نمایش«حکایت دختری که خاتون مغربی دید» به قلم سیروس همتی و کارگردانی سیدابراهیم شبیری از قوچان، نمایش «دارشکنه» به قلم و کارگردانی محمدرضا شاهمرادی از قم، نمایش «دل لرزه» به قلم سیدعلی موسویان و کارگردانی فاطمه بایرام زاده از تبریز، نمایش «روزهای اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از اراک نیز از دیگر نمایش‌های منتخب معرفی شده به این جشنواره هستند.
نادری اضافه کرد: نمایش «صدمین تکه» به قلم و کارگردانی بهناز دوستی از تهران، نمایش «گلبهار» به قلم و کارگردانی‌هاشم پورمحمدی از کرمانشاه، نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و کارگردانی سیدمحسن‌هاشمی از تربت جام، نمایش «هشت +میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از مشهد و نیز نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان فرد از تهران دیگر عناوین معرفی شده به جشنواره هفدهم هستند.
نادری تصریح کرد: دو نمایش «آبی گونه» به قلم و کارگردانی کاوه مهدوی و نیز نمایش «کان لم یکن» به قلم و کارگردانی سیدعلی موسویان نیز به عنوان گروه‌های میهمان و به دعوت دبیرخانه جشنواره، با مشارکت مجموعه تئاتر شهر تهران و حمایت اداره کل هنرهای نمایشی تولید و همزمان با سایر آثار معرفی شده، اجرای عمومی خواهند داشت.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از ۳۸ اثری که گفته شده بود چند اثر به مرحله ارزیابی نرسید چون برخی آثار آماده نشدند و برخی به تمرین نرسیدند و برخی هم فیلم اثر را ارسال نکردند.
 
 

نظر شما