شناسهٔ خبر: 65729028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنده نگه داشتن نام و یادشهدا یک وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه دراستان زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهدا یک وظیفه است و بباید الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باشدگفت:یادواره‌ها باید باز گو کننده رشادت‌های فرزندان یک ملتی باشد که برای دفاع از کیان اسلام همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه اسلام و قرآن ایثار و جانفشانی کردند.

وی افزود:شهید تنها مطلق به یک قوم و یا دسته خاص نیست واهتمام به برگزاری محافل و مجالس با نام شهید یک سنت حسنه و یک رسالت دینی و یک رسالت انسانی است.
وی به اثر بخشی برنامه‌های شهدا تاکید کرد و گفت:مجلس شهید نباید یک مجلس ختم باشد بلکه باید مثل خود شهید زنده و پویا بودو منجر به تحول روحی و اجتماعی شود.

نماینده ولی فقیه در استان ثبت خاطرات رزمندگان ۸سال دفاع مقدس ونشر وصیت نامه‌های شهدا را برای منتقل کردن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده مهم عنوان کرد و افزود:خاطرات رزمنده گان اسلام و وصیت نامه شهدا باهماهنگی بنیاد شهید وامور ایثار گران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرد آوری و در محیط آموزش پروش پخش شود وجوانان و نوجوانانی که تازه به میدان می‌آیند بدانند چه کسانی در راه سربلندی، امنیت و اقتدار وطن جانفشانی کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم آثار هنری را یکی از راه‌های موثر برای ماندگاری یادواره شهدا عنوان کرد وگفت:باید برای ماندگاری یادواره شهدا با تولید آثار هنری از طریق هنرمندان تلاش کنیم.

وی همچنین به مردمی بودن یادواره شهدا تاکید کرد و گفت:یادواره‌ها باید پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته با نسل‌های حال و آینده باشد و به صورت مردمی برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین از پیشگام بودن آذربایجان شرقی در برگزاری یادواره‌ها در کشور خبر داد و گفت:اذر بایجان شرقی در کشور به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها و شهر‌ها مطرح است.

در این مراسم تمبر آئین گرامیداشت شهدای گردان تخریب در عملیات‌های غرور آفرین خیبر و بدر و تمبر شهدای مدافع حرم استان رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

نظر شما