شناسهٔ خبر: 65727870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

محدودیت‌های ترافیکی نوروزی اعلام شد

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: از امروز ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فرودین ماه محدودیت‌های ترافیکی برای ایام نوروز اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، ایمان محرابی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی وضعیت تردد و اقدامات ترافیکی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی را از امروز ۲۵ اسفند ماه تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا و اعمال خواهد شد.

به گفته وی بر اساس محدودیت‌های کل تعریف شده، تردد انواع موتورسیکلت در زمان اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع خواهد بود.

او گفت: همچنین ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی در همه محورهای برون شهری از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ برای خودروهای تریلر و کامیون اعمال می‌شود.

محرابی بیان کرد: تردد انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج، سویا، دانه‌های روغنی و ...) دارای مجوز از پلیس راهور ناجا مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه تنها در محورهایی اعمال خواهد شد که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا در طول سال ممنوعیت تردد دارند.

او اظهار کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی و دارای مجوز) در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است و با اعلام محدودیت قطعی تردد، در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱ فروردین ۱۴۰۳) از ساعت ۹ صبح از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد محور به صورت کامل اعمال می‌شود، همچنین از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) محدودیت تردد یک‌طرفه اجرا خواهد شد.

او گفت: از ساعت ۲۴ این روزها طرح محدودیت تردد اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر حرکت دوطرفه خواهد بود.

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک، در روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۴، ۲۵ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۲) و روزهای پنجشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۲، ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۳) از ساعت ۱۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد محور به صورت کامل اعمال می‌شود، گفت: از سویی محدودیت تردد از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) به صورت یک‌طرفه اعمال شده و از ساعت ۲۴ با اتمام طرح محدودیت تردد، حرکت خودروها در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد انجام خواهد شد.

نظر شما