شناسهٔ خبر: 65726700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، این رستگارانی که در راه حفظ دین و تمامیت ارضی از تمام هستی خود گذشتند، مسئولیتی همگانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بعد از افطار سومین روز ماه مبارک رمضان در یادواره شهدای شهرستان لیلان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدا باید الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بوده و بازگو کننده رشادت و مجاهدت فرزندان برومند ملتی باشد که با همه هستی خود از کیان نظام مقدس اسلامی و ارزش‌ها و اعتقادات دفاع کردند.

امام جمعه تبریز زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را مسئولیتی همگانی دانست و افزود: برگزاری یادواره های شهدا باید به صورت منظم با فاصله های زمانی نه چندان طولانی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: شهید تنها متعلق به گروه و دسته و قوم خاصی نیست و همه آحاد جامعه وامدار شهیدان هستند.

وی اهتمام به برپایی مجالس و محافل مرتبط با نام شهید را سنتی حسنه و رسالتی دینی عنوان کرد و گفت: وظیفه ملی و انسانی ایجاب میکند در مسیر تکریم و تمجید شهدا در فضای بصری، اجتماعی و رسانه‌ای، بهترین و ماندگارترین کارها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اثربخشی برنامه های فرهنگی را مهم عنوان کرد و گفت: مجلس شهید نباید صرفا یک مجلس و مراسم گرامیداشت باشد بلکه باید همچون خود شهید، زنده و پویا بوده و منجر به تحول روحی، معنوی و اجتماعی در حاضرین شود.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت های خود، ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیتنامه‌های شهدا، تولید آثار هنری و مردمی بودن یادواره‌ را از الزامات اثربخشی آن مطرح کرد: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند.

نظر شما