شناسهٔ خبر: 65719592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگاههای اجرایی بر عملکرد پیمانکاران به دقت نظارت داشته باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کنترل و نظارت عامل سلامت تشکیلات است لذا باید در پروژه‌های عمرانی، نظارت لازم بر اقدامات و عملکرد پیمانکاران و کنترل زیر مجموعه‌ها با دقت توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سیل اخیر و با مخاطب قرار دادن مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل زیر مجموعه‌ها را باید مورد توجه قرار دهید و بر اجرای طرح ها با دقت نظارت داشته باشید.

وی در زمینه تامین اعتبار پروژه‌ها گفت: اجرای پروژه‌ها به سرعت شروع، توافقنامه‌های مورد نیاز تدوین و فرصت ها را غنیمت بشمارید و کارها را به لحظات آخر موکول نکنید.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مسئولان به وظایف قانونی خود باید عمل کنند، تصریح کرد: در بودجه به مباحث تحکیم خانواده، برنامه‌های فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صدا و سیما نیز توجه شده است.

محمد کرمی با اشاره به سیلاب جنوب استان افزود: علی رغم هجمه‌های رسانه‌ای بیگانگان در سیل اخیر، دشمن نتوانست حتی یک خبر یا تصویر واقعی مخرب و کم کاری ارائه دهد بنابراین، از تصاویر سیل پاکستان و جنگ غزه برای تخریب ایران استفاده کردند.

استاندار بیان کرد: در سیل اخیر شاهد همراهی همه اقشار از جمله سوخت برها، دانش‌آموزان و مردم خود منطقه بودیم.

کرمی تصریح کرد: اقدامات اولیه برای آسیب دیدگان انجام شده است و مشکل اساسی ما در زیرساخت‌ها است که باید برنامه ریزی‌ لازم برای رفع آنها انجام شود.

وی بیان کرد: در تخلیه سدها اطلاع رسانی و آمادگی لازم انجام شد و در کارهای زیرساختی هم می‌توان به همین منوال باشد و کارها با جدیت پیگیری گردد.

کرمی تصریح کرد: توجه ویژه به زیرساخت‌های کشاورزی، بندسارها، آبرسانی و... در مناطق آسیب دیده از سیل توسط دستگاه‌ها از جمله بنیادمسکن و راهداری مورد توجه جدی باشد و کارهای لازم شروع و به سرعت اقدام شود.

وی به اهمیت ارائه آمار واقعی در خسارت ‌های حاصل از سیلاب اخیر اشاره و تاکید کرد: صداقت یک اصل مهم است، مسئولان باید حافظ بیت المال باشند زیرا پاسخگویی در قبال آن بسیار سخت است.

استاندار بیان کرد: بارندگی از برکات الهی‌ است و اینکه شاهد بودیم که در سیل اخیر کسی آسیب ندید یا منزلی به صورت کامل تخریب نشد از برکات پروردگار بود.

 وی اذعان کرد: ارتباط منسجم با دانشگاه مبنای کار علمی را قوی‌تر و عامل پیشرفت خواهد بود.

کرمی تصریح کرد: باید ارتباط بین هسته‌های فناوری در دانشگاه‌ها با پارک علم و فناوری برقرار شود.

وی با تاکید بر سرعت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر حوزه صنعت و کشاورزی، باید در گردشگری، ساخت مسکن، مصالح ساختمانی و نحوه ساخت و ساز و.... فعال شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: آینده انقلاب اسلامی روشن است و شما کارگزار نظام اسلامی در شروع بدون واهمه وارد میدان شوید چرا که تنها با بیان مشکلات، مشکلات موجود مرتفع نمی‌شود.

 

نظر شما