شناسهٔ خبر: 65716019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زیان چندشرکت آمریکایی در مالزی

تحریم خرید محصولات چندین نشان تجاری آمریکایی - صهیونیستی این شرکت‌های زنجیره‌ای را در مالزی با زیان‌های سنگینی مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، نشان‌های تجاری آمریکایی - صهیونیستی همچون استارباکس، مک دونالد و کوکاکولا در پی تحریم سراسری مردم مالزی با زیان‌های سنگین اقتصادی روبرو شدند.
سهام شرکت کوکاکولا در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ شرکت عرضه قهوه استارباکس نیز با کاهش چهل درصدی درآمد از زیان ۴۲ میلیون رینگیتی خبر داد و رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد هم درپی پویش تحریم خرید محصولات این شرکت، بیش از شش میلیون رینگیت خسارت دیده و مجبور به اخراج صد‌ها کارگر خود شده است.
تحریم‌هایی که بنا به اعلام مدیر اجرایی مک دونالد بر بازار‌های این شرکت در خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و دیگر نقاط دنیا تاثیرات سوئی گذاشته است.
گروه پویش سراسری تحریم محصولات آمریکایی - صهیونیستی مالزی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد: مک دونالد و مالک سعودی آن نمی‌توانند صدای همبستگی مسالمت آمیز مبارزه برای آزادی فلسطین را در مالزی خاموش کنند.
این گروه همچنین بر پایان دادن توافق شرم آور حق امتیاز این شرکت با رژیم صهیونیستی تاکید کرد...

<div id="video-display-embed-code_10908671"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4182516/10908671?width=600&height=350"></script></div>

اظهارات: 
۱) آوانگ هاشم - نماینده پارلمان مالزی
۲) وینست تان - رئیس شرکت زنجیره‌ای استارباکس مالزی
۳) محمد نظری اسماعیل - رئیس پویش تحریم محصولات آمریکایی - صهیونیستی

نظر شما