شناسهٔ خبر: 65713708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

تحلیل‌گران: GTA 6 مهم‌ترین عرضه تاریخ ویدیوگیم خواهد بود

پس از یک سال کم‌رمق، جی‌تی‌ای صنعت بازی را نجات می‌دهد؟ / GameSpot

صاحب‌خبر -

صنعت بازی‌های ویدیویی دوران خوبی را سپری نمی‌کند و این روزها همچنان به صورت متداوم شاهد تعدیل نیروهای گسترده و تعطیلی استودیوهای مختلف هستیم. با این حال عناوینی وجود دارند که می‌توانند چشم‌انداز صنعت را دگرگون کنند و یکی از آن‌ها بازی GTA 6 از استودیو راکستار است؛ عنوانی که برای سال ۲۰۲۵ میلادی برنامه‌ریزی شده و بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار تاریخ به حساب می‌آید.

در همین راستا، مت پیسکاتلا (تحلیل‌گر صنعت ویدیوگیم) در مصاحبه با رسانه GamesIndustry.Biz از اهمیت قسمت جدید جی‌تی‌ای و تاثیرات احتمالی آن بر صنعت گفته است. پیسکاتلا که در شرکت Circana فعالیت دارد، می‌گوید سال ۲۰۲۴ دوران شگفت‌انگیزی برای بازی‌های ویدیویی نخواهد بود و احتمالا شاهد کاهش چرخه اقتصادی بین ۲ تا ۱۰ درصد باشیم.

زمانی که به آمار فروش یا پروژه‌های امسال نگاه می‌کنم، تردید بسیاری به‌وجود می‌آید. در زمینه سخت‌افزار نیز تردید بسیاری وجود دارد. همچنین در زمینه محتوا. واقعا چه کسی دارد بازی ویدیویی می‌سازد؟

تاثیر GTA 6 بر صنعت تاثیر GTA 6 بر صنعت

البته باید اشاره دارد دو بازی Helldivers 2 و Palworld کاملا خلاف انتظارات ظاهر شده و همچنان به درخشش باورنکردنی خود ادامه می‌دهند. چنین عناوینی می‌توانند آمار ناامیدکننده ۲۰۲۴ را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند. گرچه با وجود همین آثار، پیسکاتلا اعتقاد دارد ما حداقل به یک بازی بسیار بزرگ و موفق دیگر احتیاج داریم تا آمار فروش کلی امسال بتواند با ارقام شگفت‌انگیز سال گذشته رقابت کند.

متاسفانه اکثر بازی‌های مورد انتظار صنعت تا پیش از ۲۰۲۵ روانه بازار نخواهند شد و طی ۲۰۲۴ عناوین محدودی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پیسکاتلا می‌گوید علی‌رغم سال دشواری که اکنون پیش‌رو داریم، سال آینده میلادی بسیار امیدبخش و جذاب است؛ مخصوصا به لطف GTA 6.

ما قرار است با عنوانی چون GTA 6 دوران جذابی را در ۲۰۲۵ پشت سر بگذاریم. احتمالا هیچ عنوانی در تاریخ صنعت ویدیوگیم به اهمیت آن وجود نداشته است.

از گوست آو سوشیما روی کامپیوتر تا شکایت نینتندو از شبیه‌ساز سوییچ | ویجی‌لاگ پلاس

تاریخ عرضه ریمستر بازی Monster Hunter Stories مشخص شد - ویجیاتو تاریخ عرضه ریمستر بازی Monster Hunter Stories مشخص شد - ویجیاتو GameSpot

نظر شما