شناسهٔ خبر: 65712515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نفس‌ها حبس در سینه

روز واقعه رسید: یک دنیا علیه سیتی و امباپه!

لیگ قهرمانان به حساس‌ترین روزهای خودش رسیده و فردا در قرعه‌کشی یک چهارم نهایی هیچ تیمی نمی‌خواهد به منچسترسیتی یا پی‌اس‌جی برخورد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هشت تیم برای رسیدن به محبوب‌ترین عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی اروپا، لیگ قهرمانان، مبارزه خواهند کرد. 

2001279

تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی
پی‌اس‌جی
بایرن مونیخ
رئال مادرید
منچسترسیتی
بارسلونا
آرسنال
اتلتیکو مادرید
دورتموند

2001278

لحظه حقیقی برای رسیدن به "اورخونا (کاپ قهرمانی چمپیونزلیگ)"، فرا رسیده است: مرحله یک چهارم نهایی و قرعه‌کشی که در روز جمعه (12:00 ظهر به وقت محلی) در نیون برگزار می‌شود. در آن زمان است که تصویر کامل منتهی به فینال ومبلی مشخص می‌شود و در میان مدعیان یکی بالاتر از بقیه ایستاده است: منچسترسیتی گواردیولا. مدافع عنوان قهرمان بیشترین شانس را برای رسیدن به این عنوان دارد، اما رقابت شدید خواهد بود و پیشبینی مسیر احتمالی که به لندن منتهی می شود غیرممکن است. 

شانس، تیم‌های ایتالیایی را در قرعه‌کشی سال گذشته همراهی کرد و اینتر تقریباً در استانبول به تیم "معظم" سیتی شوک وارد کرد. چیزی نمانده بود اینتر قهرمان شود اگر لوکاکو شانس‌هایش را از دست نمی‌داد.

به هر حال، 180 دقیقه‌های یک چهارم نهایی و نیمه نهایی و 90 دقیقه در فینال تعیین‌کننده خواهد بود و این زمانی است که تاریخ، استعداد و شخصیت راه خود را به سوی موفقیت باز می‌کنند.

1999254

سه تیم اسپانیایی در جمع هشت تیم

در قرعه‌کشی روز جمعه سه تیم اسپانیایی حضور خواهند داشت. هیچ کشور دیگری این تعداد نماینده ندارد. اتلتیکو مادرید، با قلب، رنج و فوتبال خوب به هشت تیم راه یافت. آنها شانس را شکست دادند و اینتر را در ضربات پنالتی دراماتیک حذف کردند، جایی که اوبلاک قهرمان ابدی متروپولیتانو شد.

رئال مادرید بیش از حد انتظار مقابل لایپزیش شجاع متحمل رنج شد، اما بدترین روز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و دوباره در یک چهارم نهایی است. مکانی که رسیدن به آن برای رئال عادت شده و برایش کافی هم نیست. رئال مصدوم زده به خوبی توانسته در این فصل از موانع سخت عبور کند، حتی بدون جود بلینگام، فوق ستاره این فصلش.

برای بارسلونا هم رسیدن به جمع هشت تیم آسان نبود اما آنها بعد از چهار سال در یک چهارم هستند. ژاوی پس از حذف ناپولی گفت: «گفته می‌شد ما مضحکه لیگ قهرمانان هستم، حالا چه کار کنیم؟» بارسا اکنون به لطف لاماسیا به آینده‌ای بهتر می‌نگرد: کوبارسی، فرمین، لامین و... .

2001280

سیتی، شانس اول

شکی وجود ندارد که قهرمان فعلی، منچسترسیتی پپ گواردیولا، بار دیگر نامزد اول فتح لیگ قهرمانان است. سیتی به طور قانع کننده‌ای مرحله گروهی (مقابل لایپزیش، استاره سرخ و یانگ بویز) و مرحله یک هشتم نهایی (مقابل کپنهاگن) را پشت سر گذاشت. حالا اما، اگرچه همه چیز کمی پیچیده‌تر است، ولی سیتی با این کیفیت دست بالاتر را نسبت به دیگر غول‌ها دارد.

تیم انگلیسی که برای تکرار "سه‌گانه" با فتح لیگ برتر، جام حذفی و قهرمانان می‌جنگد، در یک روند مثبت چشمگیر به سر می‌برد: آنها از 6 دسامبر گذشته (مقابل استون ویلای امری) دیگر شکست نخورده‌اند. یعنی 21 بازی متوالی بدون شکست.

دیگر نامزدها

در این مرحله از رقابت‌ها، واضح است که هر تیمی می‌تواند غافلگیرکننده ظاهر شود. اینتر فصل گذشته این کار را عالی انجام داد. حالا به نظر می‌رسد آرسنال در آن موقعیت قرار دارد حتی با وجود رنج‌هایی که برای حذف پورتو متحمل شد. توپچی‌ها باید به ضربات پنالتی می‌رفتند و داوید رایا آنها را نجات داد اما آنها بیهوده صدرنشین لیگ برتر نیستند.

2001192

با این حال، یک قدم جلوتر پاری سن ژرمن و بایرن قرار دارند. هیچکدام در این دوره 100 درصد قابل اعتماد نبوده‌اند و کاستی‌هایشان مشهود است (آسیب‌دیدگی، سبک بازی نامطمئن و...) اما کیفیت بالای آنها نیز ملموس است. پاریسی‌ها امباپه فوق‌العاده‌ای دارند و بایرنی‌ها هم تجربه‌ای دارند که مشخصه آن‌هاست با خصوص با هری کین غیرقابل توقف در راه رسیدن به کفش طلای اروپا. شک نکنید هیچ تیمی نمی‌خواهد به پی‌اس‌جی کیلیان امباپه برخورد کند.

در همین حال، هواداران همه تیم‌ها خواهان برخورد به دورتموندی هستند که به عنوان تیم "مورد علاقه" همه در قرعه‌کشی مطرح است. شاگردان ترزیچ، تیم چهارم بوندسلیگا هستند اما آنها در مرحله گروهی پی‌اس‌جی را شکست دادند و در مرحله یک هشتم نهایی بر پی‌اس‌وی شکست ناپذیر در لیگ هلند مسلط شدند. آنها "سیندرلا" هستند و این واضح است، اما دورتموند نیز تله‌های خود را دارد.

1999750

این جمعه قرعه‌کشی

تاریخ، زمان و مکان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از قبل مشخص شده است و ساعت 12 ظهر روز جمعه (14:30 به وقت تهران) برگزار می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی در روزهای 21 و 22 فروردین ماه و بازی‌های برگشت یک هفته بعد برگزار می‌شود.

نظر شما