شناسهٔ خبر: 65710649 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

بررسی ساختار شبکه اتریوم و توسعه آن

صاحب‌خبر -

بی‌تردید شبکه بلاکچین، انقلابی عظیم در تمام حوزه‌ها به‌ویژه بازارهای مالی ایجاد کرد. اتریوم یکی از دارایی‌هایی است که با استفاده از این فناوری طراحی شده و به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش به یکی از ارزشمندترین کریپتوکارنسی‌های دنیا تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم ساختار شبکه این پروژه و تاثیرات آن بر قیمت اتریوم را بررسی کنیم تا به‌عنوان یک معامله‌گر بتوانید با آگاهی کامل روی این دارایی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

بررسی ساختار شبکه اتریوم و توسعه آن

بلاکچین اتریوم

ETH توکنی غیرمتمرکز است که بر بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده و به‌طور کامل توسط گره‌های شبکه اداره می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این Blockchain می‌توان به استفاده از زبان برنامه‌نویسی مخصوص اشاره کرد که امنیت آن را دوچندان کرده است.

همانطور که گفتیم سازوکار این شبکه به‌صورت غیرمتمرکز است و به‌همین دلیل، اطلاعات روی سرور مرکزی ذخیره نمی‌شود. داده‌ها در اختیار تمام گره‌ها قرار می‌گیرد تا امکان دستکاری و تغییر آن وجود نداشته باشد. از این رو، هک کردن شبکه و سرقت توکن سرمایه‌گذاران امری غیرممکن است.

 

ساختار بلاکچین اتریوم

اگر قصد سرمایه‌گذاری در شبکه این دارایی یا توکن‌هایی که با کمک این فناوری طراحی شده‌اند را دارید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا با ساختار آن آشنا شوید. داشتن اطلاعات کافی به شما کمک می‌کند پس از بررسی قیمت اتریوم با چالش کمتری برای سرمایه‌گذاری در آن مواجه باشید.


لایه صفر

این لایه مربوط به زیر ساخت‌های شبکه مثل اینترنت، سخت‌افزار و اتصالات است. در نظر داشته باشید که اختلال در هرکدام از بخش‌های گفته‌شده، می‌تواند روی خرید و فروش اتریوم تاثیر منفی داشته باشد و انتقال آن بین کیف پول‌های مختلف را با چالش جدی مواجه کند؛ به‌همین دلیل است که از فناوری بلاکچین استفاده شده تا در صورت بروز مشکل برای هرکدام از گره‌ها، خللی در عملیات انتقال ایجاد نشود.


لایه یک

لایه‌ای که به منظور تامین امنیت شبکه طراحی شده و تغییر ناپذیری آن را تضمین می‌کند. به‌طورکلی تمام قوانینی که کاربران باید از آن پیروی کنند، در این بخش ثبت شده تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کند. علاوه‌براین، لایه گفته‌شده با حل اختلافات، پارامترها و ... به عملکرد صحیح سطح صفر کمک می‌کند.

لایه دو

بدون‌شک، طراحی لایه دو موجب بهبود عملکرد و افزایش قیمت اتریوم شده است. پروتکل‌های ایجادشده به سایر بخش‌ها کمک می‌کند تا حجم عملیات‌ها و پردازش اطلاعات را به حداقل برسانند و مقیاس‌پذیری شبکه را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند. الگوریتم‌های طراحی‌شده برای این لایه وظیفه دارند خرید اتریوم یا فروش آن در شبکه را بررسی و تایید کنند. علاوه‌براین، آن‌ها فعالیت‌های خارج از شبکه را نیز رصد می‌کنند تا با قوانین وضع‌شده همخوانی داشته باشند.

 

لایه سه

آخرین لایه‌ای که پروژه‌ها در آن اجرا می‌شوند و وظیفه دارد تا اطلاعات غیرضروری را فیلتر کرده و از دید کاربران عادی مخفی کند. می‌توان گفت این بخش، رابط کاربری است که به افراد اجازه می‌دهد تا از برنامه‌های طراحی‌شده به‌راحتی استفاده کنند.

بررسی ساختار شبکه اتریوم و توسعه آن

نکات مهم خرید و فروش اتریوم

اگر قیمت اتریوم را بررسی کرده‌اید و می‌خواهید روی این دارایی سرمایه‌گذاری کنید، به شما توصیه می‌کنیم نکات مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده را در نظر گرفته تا مشکلی برایتان ایجاد نشود:

•    حتما قبل از خرید اتریوم بررسی‌های لازم در مورد این دارایی را انجام دهید تا از ارزنده بودن آن مطمئن شوید. برای این کار باید آموزش ببینید و با بررسی توکن‌های مختلف، مهارت خود را افزایش دهید.

•    صرافی معتبری را انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشد و بتوانید به سادگی فروش اتریوم و خرید آن را انجام دهید. برای پیدا کردن یک اکسچنج مناسب، در گوگل جستجو کنید.

•    از کیف پول‌های شناخته‌شده و معتبر استفاده کنید که نیازهای شما را برآورده کنند.

•    به‌هیچ‌عنوان کلید خصوصی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

•    هیچگاه همه دارایی خود را روی یک توکن سرمایه‌گذاری نکنید؛ زیرا ممکن است با کوچک‌ترین نوسان، زیان سنگینی به شما وارد شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اتریوم

ورود به بازارهای مالی به‌ویژه کریپتوکارنسی‌ها ریسک خاص خود را دارد. بهتر است برای درک بهتر و کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری با عواملی که بر قیمت ETH تاثیرگذار هستند، آشنا شوید تا بتوانید بهترین نقاط ورود و خروج را شناسایی کنید. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

حجم معاملات

خرید و فروش‌های انجام‌شده در یک بازه زمانی می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت بازار باشد. به‌عنوان مثال اگر در یک هفته اخیر قیمت‌ها در حال کاهش بود و حجم تبادلات انجام‌شده به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته ،باشد به احتمال بسیار زیاد روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود. عکس این قضیه نیز صادق است.

به‌روزرسانی‌های شبکه

در مقاله تاثیر هارد فورک اتریوم بر روی شبکه اتریوم نیز گفته شد که یکی از عواملی که موجب رشد و کاهش قیمت اتریوم می‌شود، به‌روزرسانی‌های انجام‌شده در شبکه این دارایی است. اگر تغییرات ایجادشده مشکلات شبکه را کاهش دهد، افراد بیشتری روی پروژه‌هایی که بر این بستر طراحی شده، سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما اگر پس از ایجاد تغییرات در عملکرد شبکه اختلالی به‌وجود آید، به احتمال فراوان فعالان بازار اقدام به فروش دارایی‌های خود می‌کنند.

تغییر در قوانین و مقررات

به‌دلیل نوپا بودن بازار کریپتوکارنسی‌ها هنوز قوانین جامع و مدونی برای آن‌ها تنظیم نشده است؛ بنابراین، وضع مقررات جدید از سوی دولت‌ها و اقتصادهای بزرگ دنیا می‌تواند موجب ایجاد نوسان در قیمت شود. به‌همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان همه سرمایه خود را وارد این بازار نکنید.

بررسی ساختار شبکه اتریوم و توسعه آن

جمع‌بندی

بدون‌شک بلاکچین اتریوم یکی از بهترین شبکه‌هایی به حساب می‌آید که پروژه‌های مختلف روی آن راه‌اندازی شده است؛ به‌همین دلیل قیمت اتریوم در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است. برای این‌که بیشتر با این بستر و ویژگی‌های آن آشنا شوید، در این مقاله اطلاعاتی در مورد ساختار آن و نکات مهمی که در هنگام سرمایه‌گذاری روی کوین این شبکه باید در نظر بگیرید را بررسی کردیم.

با مطالعه بخش‌های مختلف این مطلب می‌توانید ریسک‌های خرید این دارایی را به حداقل رسانده و سود بهتری از این بازار کسب کنید. در نظر داشته باشید که اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده شده، صرفا به منظور افزایش میزان آگاهی‌تان است؛ درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری روی این دارایی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم دانش و مهارت تحلیلی خود را افزایش داده و براساس آن اقدام کنید.

نظر شما