شناسهٔ خبر: 65697571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چگونه می‌توان با ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیکی فجرانه در مرحله دوم خرید کرد؟

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از هجدهم اسفند در حساب دهک‌های اول تا هفتم جامعه شارژ شده است و افراد در صورتی می‌توانند این اعتبار را جذب کنند که ۵۲۳ هزار تومان خرید کرده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان گفته می‌شود طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی مدل جدیدی از کالابرگ‌های الکترونیکی است که افزایش اعتبار از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان از جمله مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

بر این اساس مبلغ ۲۲۰ هزارتومان در واقع برای جذب یازده قلم کالایی است که در سال ۱۴۰۰ با حذف دلار دولتی از واردات کالا‌های اساسی دستخوش نوسان در سبد معیشتی خانوار‌ها شد.

بر اساس محاسبات وزارت رفاه، هر کسی که در سال ۱۴۰۰ می‌خواست این سبد کالایی را با وزن و کالای مشخص بخرد، قیمتش ۵۲۳ هزار تومان می‌شد،  اما حالا که در سال ۱۴۰۲ هستیم، قیمت آن اقلام با همان وزن مشخص می‌شود۷۴۳‌هزار تومان که مابه‌التفاوت ۲۲۰‌هزار تومانی آن را دولت پرداخت می‌کند و  افزایش قیمت کالا‌ها در قالب این طرح برای دهک‌های اول تا هفتم جامعه جبران می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت رفاه در این مرحله، اقدام دیگری هم که با طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه انجام شده تفکیک اعتبار هر کالاست.

یعنی کالا‌ها تفکیک شدند و هر اعتبار برای همان کالاست و اگر فردی روغن، برنج و مرغ می‌خرد اعتبار تک‌تک آن کالا‌ها را می‌گیرد و باید قیمت مبنای آن را خود بپردازد تا مابه‌التفاوت قیمت به عنوان کالابرگ پرداخت شود.

گفته می‌شود برخی شهروندان برای جذب این ۲۲۰ هزار تومان سراغ کالا‌هایی رفتند که از سال ۱۴۰۰ تا کنون افزایش قیمت بیشتری داشته است.

بهره مندی از طرح تشویقی فجرانه کالابرگ الکترونیکی، اختیاری است و در استان گلستان بیش از ۲ هزار و یکصد فروشگاه خُرد و زنجیره‌ای برای خرید به نرم افزار مخصوص مجهز شده اند.

طرح فجرانه از بهمن ماه آغاز شده و قرار است یک مرحله دیگر در فروردین ماه سال آینده نیز به خانوار‌های دهک اول تا هفتم یارانه تشویقی پرداخت شود.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان ۵۵۰ هزار و ۸۹۸ خانوار گلستانی از مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک استقبال کردند که حدود ۹۸ درصد افراد واجد شرایط را شامل می شود.

افراد می توانند از طریق گرفتن کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از مشمول بودن و یا نبودن خود در این طرح آگاه شوند.

لیست یازده قلم کالای اساسی این طرح را در جدول زیر مشاهده کنید.

چگونه می‌توان با ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیکی فجرانه در مرحله دوم خرید کرد؟

 

نظر شما