شناسهٔ خبر: 65691118 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

عضله می خواهید، تمرین هوازی تعطیل؛ چرا هادی چوپان، کریس بامستد را مسخره کرد؟

علیرضا کوچک

تمرین هوازی خوب است یا خیر؟ این سوال بسیاری از شما است که در این مطلب به آن پاسخ می دهیم...

صاحب‌خبر -

طرفداری | اگر قصد عضله سازی دارید، تمرین هوازی را تعطیل کنید!

کریس بامستد یکی از بدنسازان بزرگ دنیا است که مدال های جهانی بسیاری دارد و البته رابطه نزدیکی نیز با هادی چوپان دارد. هانی رامبد، مربی مشترک هادی چوپان و کریس بامستد است.

بامستد اخیرا تمرینات هوازی زیادی انجام می دهد و البته این کار او بی ارتباط به خداحافظی از دنیای بدنسازی نیست چراکه بامستد اعلام کرده به زوی قصد بازنشستگی دارد. در یکی از ویدیوهای منتشر شده، هانی رامبد وقتی هادی چوپان را دید، به او گفت بامستد دویدن را شروع کرده است. این جمله هانی رامبد باعث شد هادی چوپان با صدای بلند شروع به خندیدن کند و بعد خطاب به بامستد بگوید مگر می خواهی بروی المپیک؟

برای افرادی که قصد چربی سوزی زیادی دارند، تمرینات هوازی پیشنهاد می شود؛ به این ترتیب که شما در ابتدای تمرین، هوازی کار می کنید، سپس وزنه می زنید و در پایان تمرین باز هم هوازی. بیشتر چربی سوزی در انتهای تمرین رخ می دهد و برای همین هوازی پس از وزنه زدن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر هم قصد چربی سوزی کمی دارید و کنارش هم می خواهید بدنتان فرم بگیرد، هم می توانید وزنه بزنید و هم هوازی کار کنید اما تمرینات هوازی نباید شدت بالایی داشته باشد.

شما برای تمرین هوازی با تردمیل دو کار می توانید انجام دهید؛ اولین مورد این است که 5 دقیقه با سرعت 5 گرم کنید، سپس 10 دقیقه با سرعت 7 و سپس باز هم 5 دقیقه روی سرعت 5، مجموعا 20 دقیقه کار با تردمیل. اگر وزن شما بیش از حد معمول است و 10 دقیقه دویدن برای شما سخت است، می توانید یک دقیقه راه بروید، دو دقیقه با سرعت 7 شروع به دویدن کنید و این روند را پشت هم تکرار کنید تا مجموع به 20 دقیقه برسد. اگر فقط روی تردمیل راه می روید باید به شما خسته نباشید بگوییم زیرا این کار هیچ کمکی به روند کاهش وزن شما نمی کند.

البته تاثیر تمرین هوازی به رژیم غذایی مناسب نیز برمی گردد.

اگر قصد عضله سازی را دارید، به هیچ وجه سمت هوازی نروید زیرا این کار مناسب نیست. افرادی که مکمل مصرف می کنند و قصد دارند به بدن خود حجم بدهند باید از تمرین هوازی دوری کنند. شما در این حالت فقط ابتدای تمرین می توانید سه الی پنج دقیقه با سرعت 5 راه بروید تا صرفا گرم شوید. 

استفاده یا کنار گذاشتن تمرینات هوازی به هدف خود شما بستگی دارد و باید باید بررسی کنید کدام یک برای شما بهتر است.

نظر شما