شناسهٔ خبر: 65689330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۳ اسفند ۱۴۰۲؛ از بازداشت ۴ نفر از انتشاردهندگان فیلم ماجرای درمانگاه قم تا تبرئه همه مدیران در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

افزایش ۲۵ درصدی آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه امار مصدومین افزایش یافته و طبق اخرین آمار ۱۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند و نسبت به سال گذشته آمار مصدومان ۲۵ درصد افزایش یافته است. وی افزود: ۴۳۰ مورد سوختگی،   ۳۳۰ مورد آسیب به چشم، ۷۴ قطع عضو و ۱۴ مورد فوتی داشته‌ایم. تعداد زیادی از مصدومان رهگذر بوده‌اند. 

تکذیب واردات ۹۰ هواپیما به کشور
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از طرف دیگر در بحث حمل و نقل هوایی هم با وضعیتی روبرو هستیم که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صحبت از واردات بیش از ۹۰ فروند هواپیما به کشور می‌کند، اما ما این تعداد هواپیما را ندیدیم! این ۹۰ فروند هواپیما کجا رفته است؟ افزایش تعداد هواپیما نداریم که اگر وارد شده بود باید اثر آن را در افزایش تعداد پرواز‌ها و جابجایی مسافر‌ها می‌دیدیم پس چنین چیزی صحت ندارد. 

تصویب افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی
عضو شورای شهر تهران در مورد نرخ تاکسیرانی، با بیان اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: دو متغییر در لایحه داریم که ضریب شیب معابر ۱۵ درصد و ضریب اوج ۵۰ درصد خواهد بود و همچنین اگر رانندگان بخواهند سرویس‌هایی مانند تمدید پروانه دریافت کنند این نرخ حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. 

تعداد مرگ‌و‌میر تصادفات در ایران برابر کل اتحادیه اروپا
طی یک دهه اخیر مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران که با تلاش‌های گسترده نظارتی و فرهنگی مجموعه پلیس روند کاهشی را تجربه کرده بود، شوربختانه طی سه سال اخیر روند صعودی به خود گرفته است. آمار‌ها بسیار قابل تامل است، به‌طوری‌که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در ایران با کل مرگ‌ومیر تصادفات رانندگی در اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور و جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری برابری می‌کند. به نظر می‌رسد کاهش کیفیت خودرو‌ها در کنار افزایش تعداد خودرو و خطا‌های انسانی، نقش زیادی در این جهش آماری دارد. 

بازداشت ۴ نفر از انتشاردهندگان فیلم ماجرای درمانگاه قم
معاون دادستان قم گفت: تا این لحظه ۴ نفر از عوامل اصلی انتشار دهندگان و ارسال کنندگان فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه معاند اینترنشنال شناسایی و بازداشت شدند. مسلم خانی اظهار داشت: آنچه برای  ما مشخص‌شد و مطمئن شدیم از این موضوع، این‌که یک طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته بود برای اینکه در جامعه تفرقه‌افکنی و  فتنه‌انگیزی کنند. غریب دادستان قم هم گفت: با اقدامات فنی و تحقیقی مامورین امنیتی استان قم چهار نفر از عوامل اصلی این اقدام مجرمانه شناسایی و بازداشت شدند و پس از تفهیم اتهام توسط قاضی محترم پرونده، سه نفر از آنان با صدور قرار تامین قانونی روانه زندان شدند.

العربیه: حماس با طرح جدید آمریکا درباره آتش‌بس در غزه موافقت کرد
شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش فلسطینی با طرح اصلاح شده آمریکا درباره آتش‌بس در غزه موافقت کرده است.یک منبع مصری نیز گفت که پیشنهاد آمریکا، یک آتش‌بس فراگیر نیست، بلکه توافقی «برای کاهش میزان درگیری است؛ به ویژه اینکه تنش در سطح منطقه هم افزایش پیدا کرده است». 


رهبر انقلاب: مبارزان مقاومت پیام دادند که ۹۰ درصد امکانات و توانایی‌های ما محفوظ است
رهبر انقلاب عصر امروز در محفل انس با قرآن کریم در اولین روز از ماه مبارک رمضان گفتند: مبارزین مقاومت به بیرون پیغام دادند که حالا به گوش ما هم رسیده که از ناحیه‌ی ما نگران نباشید. ما اغلب یعنی بیش از اغلب نزدیک به ۹۰ درصد مثلاً امکاناتمان و توانایی‌هایمان محفوظ است. خیلی مهم است. چند ماه است دارند با انواع سلاحها، با انواع کمک‌های خائنانه و ظالمانه‌ی آمریکا و دیگران میجنگند با مقاومت فلسطین مقاومت هم چنان قدرتمند، هم چنان ایستاده آنجا حضور دارد و به توفیق الهی به فضل الهی مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.   

حمله با موادمحترقه به آمبولانس حامل بیمار در تهران
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: دقایقی پیش یک دستگاه آمبولانس در تهران که در حال حمل بیمار دچار تشنج بوده، مورد اصابت مواد محترقه و آتش‌زا قرار گرفته و به دلیل رعب و وحشتی که ایجاد شده حال بیمار داخل آمبولانس رو به وخامت رفته است. 

پاسخ ایران به گزارش‌های گروسی به شورای حکام
یادداشت توضیحی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام از سوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، منتشر شد. در این پاسخ آمده است: ادعای خارج شدن کانتینرهایی از ورامین و انتقال آنها به تورقوزآباد صرفاً با تصاویر ماهواره‌ای بی‌کیفیت مطرح شده؛ هزاران کانتینر مشابه در سراسر کشور در حال حرکت هستند .

مصوبه اعطای تسهیلات برای خرید کالا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
بر اساس مصوبه جدید دولت به‌زودی طرح پیش‌خرید لوازم مصرفی از طریق سیستم اعتبارسنجی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان اجرا خواهد شد. 

تبرئه همه مدیران در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران
وکیل اولیای دم مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی گفت: بر اساس رای صادر شده تمام مدیران متهم سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست تبرئه شدند و تنها راننده به عنوان مجرم شناخته شد. 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما