شناسهٔ خبر: 65687189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

دربی 103| صلح در پرسپولیس؛ جنگ زرگری در استقلال!

تیم های استقلال و پرسپولیس صدوسومین دربی تهران را برگزار می کنند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، شهرآورد 103 پایتخت از ساعت 20 روز چهارشنبه 23 اسفند در ورزشگاه آزادی و با قضاوت وحید کاظمی آغاز می شود.

به مانند دربی های اخیر این بازی نه فقط نبرد دو رقیب همشهری بلکه جدالی مهم در مسیر قهرمانی لیگ است. فاصله کم و 3 امتیازی دو تیم با یکدیگر این مسابقه را حساس تر کرده است.

Untitled

 

آمار آبی

استقلال با 42 امتیاز از 19 بازی شامل 12 برد، 6 تساوی و تنها یک باخت در رده نخست جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. شاگردان جواد نکونام در خانه تیم بی رقیبی هستند و آمار 100 درصد برد را ثبت کردند. آبی ها 16 گل در خانه زدند و فقط 3 گل خوردند. با توجه به اینکه استقلال در دربی 103 میزبان است برد مقابل رقیب می تواند آن ها را به 10 برد پیاپی خانگی برساند و یک آمار خیره کننده به نام استقلالِ نکونام ثبت شود. این تیم در مجموع بازی های خود در لیگ برتر 27 گل زده و 10 گل خورده است. آن ها بهترین تیم نیمه دوم لیگ از نظر نتیجه گیری هستند. 

استقلال تهران

 

آمار سرخ

پرسپولیس با 3 امتیاز کمتر از رقیب یعنی 39 امتیاز در رده دوم است. شاگردان اوسمار 11 برد، 6 تساوی و 2 باخت را متحمل شدند. 26 گل زده و 13 گل خورده و تفاضل 13 آمار ثبت شده برای قرمزها است. سرخ ها در 5 بازی اخیر خود 3 برد، 1 تساوی و 1 باخت را کسب کردند. پرسپولیس در 9 بازی خارج از خانه خود 4 برد، 3 مساوی و 2 باخت را ثبت کرده.

پرسپولیس ذوب آهن اوستون اورونوف

 

نباز!

پرسپولیس و استقلال در بازی رفت به تساوی 1-1 رسیدند و حالا جزو مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر هستند. با توجه به قانون لیگ برتر در صورتی که دو تیم در پایان فصل امتیازاتشان مساوی باشد بازی رودر رو می تواند تعیین کننده قهرمان باشد. شاید امکان رقم خوردن این اتفاق کم باشد اما قطعا دو تیم نمی خواهند ریسک کنند و برایشان نباختن مهم است. حتی تساوی بدون گل دو تیم برای استقلال نتیجه بهتری در چنین شرایطی است چرا که آن ها در دربی 102 که مهمان بودند 1 گل زدند.

دربی 101 پرسپولیس استقلال پرسپولیس علیرضا بیرانوند

 

پرسپولیس در صلح؛ استقلال در جنگ زرگری!

پرسپولیس سرانجام روزهای بدون گل محمدی را هم تجربه کرد و در نیم فصل یحیی با قرمزها خداحافظی کرد. حضور اوسمار ویرا اگرچه در ابتدا انتقادات زیادی به همراه داشت اما به نظر می رسد در هفته های اخیر او توانسته دل هواداران سرخ را به دست آورد. بازیکنان این تیم در بازی های اخیر از شرایط مالی انتقاد کردند اما اوضاع برای آن ها بهتر از رقیب است و حداقل مدیرعامل و سرمربی رابطه حسنه ای با یکدیگر دارند.

اوسمار ویرا

 

در آن سو استقلال اسیر یک جنگ تمام عیار است هرچند که مهدی هاشمی نسب در اظهار نظری عجیب که جنبه مخفی کاری داشت آن را جنگ زرگری دانست و گفت: شما خیلی با صراحت و با اطمینان می‌گویید حواشی! شما می‌دانید این حاشیه‌ها آیا جنگ زرگری است یا خیر؟ شاید یکی از دلایلی که تیم ما صدر جدول است، این است که نیاز دارد این حاشیه‌ها کنارش باشد. شاید هم این حاشیه‌ها ساختگی باشد.

به هرشکل همه می دانند که این جنگ زرگری! بازیکنان، تیم و هواداران استقلال را به ستوه آورده و غیبت نکونام در نشست های خبری، صحبت های اعتراضی او، مصاحبه های بازیکنان، قهر بازیکنان جدید و غیبت در تمرین و ... نشان می دهد این جنگ هرچه باشد زرگری نیست و در رابطه نکونام و خطیر دوستی وجود ندارد.

دربی 102 جواد نکونام

اسفند آبی

سرخابی های پایتخت در تمام رقابت های فوتبال ایران 11 بار در اسفند ماه مقابل هم قرار گرفتند که کفه ترازو به سود استقلال است. آن ها 5 بار در این ماه رقیب سنتی خود را شکست دادند.

اسفند 1351 استقلال با دبل علی جباری پرسپولیس را از پیش رو برداشت. سال 1370، 1379، 1383 و 1396 دیگر پیروزی های آبی ها مقابل حریف در این ماه بود. 

نکته جالب توجه اینکه آخرین برد استقلال در وقت های معمول بازی نیز در همین ماه رقم خورده است و آن ها با تک گل وریا غفوری حریف را شکست دادند.

در سال 78 پرسپولیس با گل های هاشمی نسب و رافت استقلال را شکست داد تا تنها پیروزی در 90 دقیقه این تیم در اسفند مقابل رقیب ثبت شود. 

آخرین بازی این تیم در اسفند نیز با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ جایی که قرمزها با گل علی نعمتی از حریف پیش بودند اما رودی ژستد گل تساوی را زد و زمینه ساز قهرمانی استقلالِ مجیدی شد.

دربی 98 استقلال رودی ژستد

شکست ناپذیری در دربی

پرسپولیس در 6 سال گذشته مقابل آبی ها هیچ باختی در 90 دقیقه متحمل نشده و این آمار خیره کننده ای برای قرمزهای پایتخت محسوب می شود. 

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در 2204 روز گذشته هیچ باختی را مقابل رقیب نداشته است.

بعد از برد استقلال با گل وریا غفوری در دربی اسفند سال 1396، 14 دربی برگزار شده که هیچ کدام در 90 دقیقه برنده ای به نام استقلال نداشته است.

دربی 102 پرسپولیس امید عالیشاه

 

ترکیب احتمالی سرخابی دربی 103

استقلال:حسین حسینی، آرمین سهرابیان، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، صالح حردانی، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف.

استقلال تهران

 

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن، علی نعمتی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، اوستون اورونوف، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر.

پرسپولیس

نظر شما