شناسهٔ خبر: 65682625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

«ستایش‌گران خورشید»، آغازی بر نهضت تاریخ شفاهی پیرغلامان است

دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: تولید مجموعه ستایش‌گران خورشید، آغازی است بر یک نهضت جمعی و فراگیر، برای حفظ و‌ گسترش تراث گران‌سنگ هیأت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رحیم آبفروش در آئین رونمایی از یادنامه و مستند زندگانی پیرغلام سیدالشهداء (ع) زنده‌یاد حاج میرزا محمدعلی ستایشگر، اظهار کرد: گام نخست این اتفاق به نام حاج علی خورشیدی برداشته شد و به همت دوستان کار ادامه یافت و امروز بخش دوم این مجموعه‌مستند را درباره مرحوم ستایشگر رونمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که در طول ساخت این مجموعه با ۴۱ نفر مصاحبه صورت گرفت و از خاطرات و نکات ایشان درباره مرحوم ستایشگر استفاده شد، مطرح کرد: از تمام افرادی که سندی، عکسی، قطعه تصویری، صوتی یا هرآن‌چه از گنجینه میراث هیأت و تراث ستایش‌گری، در کنج پستو و گنجه‌های خود دارند، تقاضا داریم که به امانت این گنجینه را برای فرآوری و تولید آثاری ماندگار در اختیار ما قرار دهند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه بیش از دوهزاروپانصد دقیقه فیلم درباره مرحوم ستایشگر ضبط و جمع‌آوری شده‌است، عنوان کرد: برای تهیه این آرشیو بیش از یک سال زحمت شبانه‌روزی کشیده شده است و در ادامه علاوه بر تولید مستند ۶قسمتی «ستایش‌گران خورشید۲»، یادنامه فاخری هم در ۱۶۸ صفحه، تولید گشته است تا گوشه‌ای از این گنجینه ارزشمند استخراج شده و به مخاطبان و علاقه‌مندان عرضه گردد.

آبفروش با بیان این‌که برای آینده به صورت هم‌زمان در برخی از شهرها این اقدام را دنبال می‌کنیم تصریح کرد: آغاز این امتداد در زنجان کلید خورده است و امیدواریم در تمام نقاطی که چنین ظرفیتی هست، این امر گسترده شود و به یک نهضت جمعی تبدیل گردد.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات می‌تواند این انگاره ناصحیح فاصله نسلی را با چالش جدی مواجه نماید یادآور شد:  این اتفاق جهت عرض ارادت جامعه جوان هیأتی به پیش‌کسوتان و السابقون این عرصه و برای اثبات حق‌شناسی و قدردانی این نسل از میراث گذشته خود صورت گرفته تا در حد توان تجربیات گران‌سنگ و اندوخته ارزشمند گذشتگان را حفظ و ترویج نماییم... اتفاقی که بحمدالله با دستان خالی و با عنایت اهل‌بیت(ع) و همراهی پیرغلامان و بزرگ‌ترهای این عرصه شکل گرفت.

نظر شما