شناسهٔ خبر: 65677432 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

هزار اثر خارجی به سوگواره هنری اربعین رسید

دبیر اجرایی ششمین سوگواره هنری اربعین مسجدالمتقین از ارسال۲ هزار اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد که نیمی از این آثار مربوط به هنرمندان کشورهای دیگر است.

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگ-رجانیوز: سالار شفائی گفت: در ششمین سوگواره هنری اربعین با رشد آثار ارسالی از نظر کمی مواجه بودیم، به طوری که بالغ بر یک هزار اثر از سراسر کشور و یکهزار اثر در بخش بین الملل از هنرمندان کشورهای منطقه به دبیرخانه این سوگواره مردمی ارسال شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: از نکات مهم در ششمین دوره سوگواره تشکیل تیم های داوری از اساتید و برجستگان حوزه فرهنگ و هنر در ۱۱ رشته با حدود ۳۰ داور و ارزیابی تخصصی آثار انجام شده بود. برگزیدگان دارای رتبه در رشته های مختلف در مجموع ۵۷ نفر بودند که هشت نفر در بخش بین‌الملل از شرکت کنندگان خارجی موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
 
شفایی با ارائه گزارشی از سوگواره های قبلی گفت: جوانان فعال و هیات امنای مسجدالمتقین در منطقه۳ تهران (محله صدر) با هدف کمک به‌ تصویر کشیدن پدیده کم‌نظیر و اعجازانگیز اربعین‌ حسینی (ع)، تاکنون موفق به برگزاری پنج دوره سوگواره هنری اربعین در گستره ملی و بین‌المللی شده و در سال جاری برای ششمین دوره این رویداد اقدام کرد.
 
وی افزود: این رویداد هنری با استفاده از ظرفیت‌های کاملاً مردمی در پنجمین سال توفیق داشت، آثار مناسبی به لحاظ کمی و کیفی در بخش‌های مختلف از اقصی نقاط کشور دریافت و به طور خاص در حوزه بین الملل با وجود محدودیت‌های منابع و امکانات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، بیش از ۸۰۰ اثر تولیدی فاخر از کشورهای همسایه مثل عراق، کویت، عربستان تا هند، روسیه و نیجریه در قاره‌آفریقا جذب کند.
 
شفایی ادامه داد: بدون تردید اربعین حسینی (ع) به عنوان یک پدیده تمدنی و مناسکی، از پرشکوه‌ترین نمادهای شیعه است که می تواند نه تنها جامعه تشیع بلکه جهان اسلام و به‌تعبیری عالم را از تمدن سازی اسلامی بهره مند کند و ما به عنوان مسجدالمتقین تهران، قصد کردیم به سهم خود و با استفاده از توان مردمی و همت جوانان مسجدی در تبیین و ترویج زیبایی های راهپیمایی اربعین و آثار و برکات آن با ابزار هنر قدم برداریم.
 
وی اضافه کرد: از نکات قابل توجه در این سوگواره، تامین منابع در برگزاری این رویداد در تمام مراحل با مشارکت جمعی از نوجوانان و جوانان مسجدی انجام است. ششمین سوگواره اربعین در رشته‌های متون ادبی (دل نوشته و شعر)، فیلم و عکس (فیلم کوتاه، نماهنگ،عکس)، رسانه‌های نو (پادکست، موشن‌گرافیک) و بخش کودکان (شعرخوانی، مداحی، نقاشی) برگزار شد.
 
دبیر اجرایی ششمین سوگواره ادبی اربعین افزود: امسال شورای سیاستگذاری این رویداد هنری، با حمایت و همکاری معاونت تبلیغات و امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ششم سوگواره با اضافه کردن بخش زائر خبرنگار، ویژه تولید محتوای رسانه ای در قالب های خبری تلاش کرده تا نسبت به جذب هنرمندان علاقه مند و فعال در این حوزه ها اقدام کند.
 
وی افزود: فراخوان این رویداد هنری به زبان عربی و انگلیسی در رشته عکس و فیلم کوتاه چهار دقیقه ای برای شرکت علاقه‌مندان بخش بین الملل از سایر کشورها تهیه و اطلاع رسانی شد و از نکات جالب توجه استفاده از ظرفیت زائرین برای کمک به انتشار و اطلاع رسانی این رویداد هنری در مسیر راهپیمایی در کشور عراق بوده است.
 
هفته گذشته با حمایت بنیاد بین المللی عاشورا، اختتامیه و آئین تقدیر از برگزیدگان ششمین سوگواره هنری اربعین مسجدالمتقین تهران به صورت مشترک با جشنواره «أنا مِن حسین» با حضور جمعی از مهمانان و شخصیت های ملی و بین المللی در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما