شناسهٔ خبر: 65673509 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شرایط قهرمانی هشت لیگ معتبر اروپا | پیش‌بینی قهرمانی پنج تیم

قهرمانان لیگ‌های اروپایی در این فصل تقریبا مشخص شده‌اند و غیر از انگلیس و پرتغال شاید حساسیت سایر لیگ‌ها از بین رفته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، تقریبا از همین حالا می‌شود پیش‌بینی کرد در ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه و آلمان چه تیم‌هایی قهرمان می‌شوند. در میان لیگ‌های مهم اروپایی تنها تکلیف انگلیس و پرتغال روشن نیست. حساسیت سایر لیگ‌های بزرگ از بین رفته است.

انگلیس

با تساوی یک-یک لیورپول و منچسترسیتی شانس قهرمانی آرسنال اندکی افزایش یافت. تا پیش از هفته بیست‌وهشتم تیم من‌سیتی ۵۱.۴درصد شانس قهرمانی داشت که با این تساوی و یک امتیاز عقب افتادن از ۲تیم قرمز مدعی، ۵.۵درصد این شانس کاهش یافت و به ۴۵.۹درصد رسید که باز هم این تیم را در صدر گزینه‌های جام قرار می‌دهد. شانس لیورپول هم ۰.۳درصد کم شد و از ۳۵.۶ به ۳۵.۳درصد رسید. شانس قهرمانی آرسنال از ۱۳ به ۱۸.۸درصد ارتقا یافت که این تغییر ۵.۸درصد افزایش را نشان می‌دهد. دیدار سیتی-آرسنال که روز ۱۲فروردین۱۴۰۳ برگزار می‌شود، می‌تواند این درصدها را به‌کلی به‌هم بریزد. تا آن موقع آرسنال یک دیدار سخت با چلسی دارد.

اسپانیا

رئال‌مادرید توانست سلتاویگو را ۴ بر صفر شکست دهد و فاصله با خیرونای رده دومی را در ۷امتیاز نگه دارد. اختلاف با بارسلونا هم ۸امتیاز است. در اسپانیا همه از قهرمانی قطعی رئال دم می‌زنند. بعید است این موقعیت تغییر کند. ال‌کلاسیکوی برگشت که ساعت۲۳:۳۰ روز ۲اردیبهشت۱۴۰۳ برگزار می‌شود، به‌نظر نمی‌آید برای قهرمانی لالیگا تعیین‌کننده باشد.

ایتالیا

در ایتالیا همه اطمینان دارند اینترمیلان قهرمان این فصل از لیگ می‌شود. با توجه به تساوی ۲-۲ پریشب یوونتوس – آتالانتا، فاصله اینتر با تیم دوم بیشتر شد. یووه، رده دومی را به آث‌میلان واگذار کرد اما اینتر ۷۵امتیازی تا هفته بیست‌وهشتم و در فاصله ۱۰هفته مانده به پایان فصل ۱۶امتیاز از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پیش است. با توجه به کیفیت اینتر تقریبا امکان ندارد این فاصله جبران شود.

آلمان

بایرلورکوزن در ادامه درخشش فوق‌العاده این فصل پریشب توانست ۲بر صفر فرایبورگ را شکست دهد. در ۲۵هفته‌ای که از بوندس‌لیگا گذشته، بایر فقط ۴بازی را با پیروزی به پایان نبرده و همچنان بدون شکست مانده است. بایرن‌مونیخ همچنان ۱۰امتیاز از صدر فاصله دارد و فقط ۹هفته تا پایان لیگ فرصت هست تا برای دوازدهمین قهرمانی پیاپی هم تلاش کند. به‌نظر می‌رسد بایر برای نخستین بار در تاریخ خود با درایت ژابی آلونسو و نمایش درخشانی که در این فصل ارائه کرده، قهرمان می‌شود. بایرن بیشتر باید حواس خود را معطوف به اشتوتگارت کند که با ۴امتیاز کمتر در کمین رده دوم ایستاده است.

فرانسه

لوییس انریکه باز هم به دستور ناصر الخلیفی از امباپه در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن استفاده نکرد و این‌بار مقابل رن به تساوی ۲-۲تن داد. با این‌حال تا هفته ۲۵لیگ یک فرانسه، فاصله امتیاز تیم پاریسی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان به‌ترتیب ۱۰(برست) و ۱۱امتیاز (موناکو) است. در ۹هفته پایانی بعید است این برتری از دست برود و احتمالا پی‌اس‌جی برای دوازدهمین بار قهرمان لیگ خواهد شد.

پرتغال

سرمربی ۳۹ساله اسپورتینگ لیسبون به لطف پورتو که ۵بر صفر بنفیکا را شکست داد، فعلا صدر جدول لیگ برتر پرتغال را در دست دارد آن هم با یک امتیاز اختلاف (۶۲ به ۶۱). آموریم که احتمالا فصل آینده در یک باشگاه بزرگ اروپایی مربیگری خواهد کرد، می‌تواند با انجام دیدار عقب‌افتاده تیمش فاصله را با بنفیکا به ۴امتیاز افزایش دهد و گزینه نخست قهرمانی بماند و اختلاف امتیاز را با پورتو به ۱۰ برساند. به‌نظر می‌رسد در ۹هفته پایانی رقابت تنگاتنگ ادامه داشته باشد. بازی رودررو با بنفیکا که ۱۹فروردین برگزار خواهد شد، می‌تواند تعیین‌کننده قهرمان این فصل باشد.

ترکیه

رکورد تعداد امتیازات در یک فصل سوپرلیگ ترکیه ۹۰امتیاز است اما گالاتاسرای و فنرباغچه هر دو با روند امتیازگیری فعلی خود قادر به شکستن آن خواهند بود. تا هفته بیست‌ونهم تیم گالا ۷۸ و فنر ۷۶امتیاز جمع کرده‌اند. رقابت شدید است. روز ۳۰اردیبهشت یک بازی رودررو بین ۲تیم برگزار می‌شود. به فرض که این بازی مساوی تمام شود و ۲تیم همه بازی‌های دیگر خود را ببرند، آنگاه گالاتاسرای ۱۰۳ و فنرباغچه ۱۰۱ امتیاز خواهند داشت.

هلند

آیندهوون این فصل با پتر بوش تیم قدرتمندی است و در کنار لورکوزن تنها تیم‌های اروپایی هستند که هنوز شکستی در لیگ داخلی نداشته‌اند. آیندهوون تا هفته ۲۵ تنها ۳مساوی به حریفان داده‌ و با ۱۰امتیاز اختلاف نسبت به فاینورد مقتدرانه در صدر لیگ قرار دارد. آژاکس هم که تا رده آخر جدول پایین رفته بود، با تغییر مربی توانست خودش را بالا بکشد و به رتبه پنجم برسد. یان فان تچیپ فعلا آژاکس را جمع و جور کرده اما باشگاه هلندی درنظر دارد اریک تن‌هاخ را که به‌نظر می‌رسد فصل آخر حضورش روی نیمکت منچستریونایتد را سپری می‌کند برگرداند.

نظر شما