شناسهٔ خبر: 65666237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از معدوم کردن بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد تا توقیف دستگاه‌های غیرمجاز زیبایی در فارس

در بازدید کارشناسان و بازرسان از اصناف و آرایشگاه‌ها در نقاط مختلف استان فارس بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد معدوم و دستگاه‌های غیرمجاز زیبایی نیز توقیف شد.

صاحب‌خبر -

در بازدید کارشناسان و بازرسان از اصناف و آرایشگاه‌ها در نقاط مختلف استان فارس بیش از ۵ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیربهداشتی کشف و معدوم و دستگاه‌های غیرمجاز زیبایی در آرایشگاه‌ها نیز توقیف شد.

معدوم کردن بیش از هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی غیربهداشتی در زرین دشت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرین دشت از معدوم کردن بیش از هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد رسول تقوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرین دشت اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید بازدید و بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهرستان، از سوی کارشناسان بهداشت محیط این شبکه، بیش از هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرمجاز که در مدت ۳ ماه گذشته جمع آوری شده بود، با همکاری ماموران شهرداری معدوم شد.

او اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان، نظارت مستمر بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و برخورد قانونی با هرگونه تخلف در جهت تامین سلامت غذایی در سطح تولید و عرضه را در اولویت اهداف کاری خود قرار داده اند.

در همین رابطه احمد بهشتی پور کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی در شهرستان، موضوع را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

توقیف ۴ دستگاه غیرمجاز زیبایی در کازرون

کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون از توقیف ۴ دستگاه غیرمجاز زیبایی در آرایشگاه‌های زنانه این شهرستان خبر داد.

اکرم عفیفیان کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون اظهار کرد: به دنبال تشدید نظارت بازرسان سلامت محیط بر رعایت موازین بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه، ۴ دستگاه غیرمجاز تاتو، میکرو بیلدینگ و فیبروز کشف و توقیف شده است.

او با بیان اینکه آرایشگران تنها مجاز به فعالیت در حیطه وظایف شغلی خود هستند و پیش از این اطلاع رسانی گسترده در این زمینه به آرایشگران انجام شده است، افزود: در صورت مشاهده دستگاه‌های غیرمجاز در آرایشگاه ها، فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

عفیفیان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

معدوم کردن بیش از ۵۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در لامرد

رئیس مرکز بهداشت لامرد از جمع آوری و معدوم کردن بیش از ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته در بازدید بازرسان بهداشت محیط این شهرستان خبر داد.

یعقوب رضائی رئیس مرکز بهداشت شهرستان لامرد اظهار کرد: در بازدید‌هایی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و صنوف مختلف شهرستان انجام شد، ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و پس از گذراندن مراحل قانونی معدوم شده است.

او افزود: شهروندان می‌توانند شکایت‌های بهداشتی خود را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت شبانه روزی پیگیری کنند.

معدوم کردن بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در نی ریز

بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیربهداشتی در شهرستان نی ریز معدوم شد. 

دکتر عرفان دهقانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز اظهار کرد: در بازدید از عمده فروشی‌های سطح شهر، بیش از ۳ تن مواد غذایی تاریخ گذشته کشف با رضایت و همکاری متصدیان مربوطه، جمع آوری و برای معدوم سازی به سایت زباله شهرستان منتقل و با همکاری کارکنان شهرداری معدوم و دفن شد.

او اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان نی ریز با نظارت مستمر بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، برخورد قانونی با هرگونه تخلف در راستای تامین سلامت غذایی در سطح تولید و عرضه را در راس اهداف کاری خود قرار داده اند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی در شهرستان، موضوع را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

کشف دستگاه غیر مجاز اوزون تراپی در اقلید

در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اقلید از آرایشگاه‌های زنانه یک دستگاه غیرمجاز اوزون تراپی پوست کشف شد.

اکبر نوربخش رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان اقلید اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر یک دستگاه اوزون تراپی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز در حال فعالیت بود، را کشف و جمع آوری کردند.

او اضافه کرد: قوانین مشخصی برای فعالیت و نوع خدمات در این صنف تدوین شده که رعایت نکردن آن‌ها تخلف محسوب میشود و در صورت مواجهه با این موارد، ضمن توقیف دستگاه‌های مورد استفاده و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، از فعالیت این مراکز و افراد جلوگیری و با متخلفان برخورد قاطع انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان اقلید تصریح کرد: تزریق ژل، انجام بوتاکس، پاکسازی پوست و هر عمل ترمیمی و زیبایی از سوی افراد غیر حرفه‌ای دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای مراجعان به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز لیزر تراپی به همراه داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه همه مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، نسبت به پیامد‌های مراجعه به مراکز بدون مجوز برای سلامت افراد هشدار داد.

نظر شما