شناسهٔ خبر: 65661509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اجرای طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی در ۴۶ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در نوروز سال 1403 همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی از ابتدا ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود. طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در 46 بقعه متبرکه استان در راستای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران برگزار می‌شود.

وی جزءخوانی را یکی از برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: این برنامه در 4 بقعه متبرکه استان برگزاری می‌شود و این برنامه به صورت شاخص در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: برای اجرای این برنامه در استان از قاریان برجسته بین‌المللی و کشوری استفاده خواهد شد و در کنار آن افطاری ساده یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان است که در امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان، آستان مقدس امامزادگان محمدبن جعفر صادق و محمدبن زید(ع)، آستان مقدس حضرت یحیی بن زید گنبدکاووس، امامزاده عبدالله شهر کلاله و امامزاده قاسم دلند برگزار می‌شود.

وی همچنین از فعالیت 40 مبلغ بومی و اعزامی برای اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 12 مبلغ در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ امامزادگان و ترویج دین در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در این ایام خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی زائران و مسافران، برپایی غرفه کودک، غرفه عفاف و حجاب و غرفه‌های شمیم خدمت در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهیم کرد که مسافران می‌توانند از این فضا استفاده کنند. 6 بقعه استان گلستان ظرفیت اسکان دائم و زائرسرا را دارد که افراد می‌توانند به این امامزادگان و بقاع متبرکه مراجعه کنند و از ظرفیت آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/581/

نظر شما