شناسهٔ خبر: 65661008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بر حضور پزشکان متخصص در تعطیلات نوروزی

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اسامی پزشکان متخصص مقیم و کشیک بیمارستان‌های دولتی با شماره تلفن همراهشان در اختیار کمیته‌های سلامت نوروزی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

نظارت بر حضور پزشکان متخصص در تعطیلات نوروزی**

آقای پدرام پاک آیین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فعالیت کمیته های سلامت نوروزی ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور زیر نظر ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت افزود: ۱۰۴۴ بیمارستان دولتی آماده خدمت رسانی به مردم هستند اما در عین حال به هموطنان عزیز توصیه می شود در صورت نیاز به امور فوریتی درمانی به این مراکز درمانی مراجعه کنند و درغیر این صورت امور تشخیصی و بررسی های دوره ای سلامت خود را به بعد از تعطیلات عید موکول کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز ۲ هزار و ۲۰۰ بازرس بهداشت در سراسر کشور گفت: با توجه به اهمیت ایمنی مواد غذایی در حوزه بهداشت، بر ایمنی آب و موادغذایی، مراکز تهیه توزیع و عرضه مواد غذایی به خصوص رستوران های بین راهی، میادین میوه و تره بار و بهداشت ساختمان ها و اماکن اقامتی گردشگران نظارت می کنند.

آقای پاک آیین افزود: فعالیت بازرسان بهداشت از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ فروردین همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمامی داروخانه‌های شبانه روزی سراسر کشور آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ داروخانه سراسر کشور اعم از داروخانه‌های شبانه روزی و عادی در تعطیلات نوروزی به نحوی فعالیت می‌کنند که در هر منطقه حداقل یک داروخانه دایر و فعال باشد.

پاک آیین افزود: در حوزه تامین دارو و شیر خشک تمهیدات لازم اندیشیده شده و در همه استان‌ها عرضه اقلام دارویی و شیر خشک در ایام نوروز جریان دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس کشور گفت: اورژانس یکی از ارکان طرح سلامت نوروزی است تعداد ۳ هزار ۳۴۵ پایگاه اورژانس شامل ۱ هزار و ۹۰۰ پایگاه جاده‌ای و هزار و ۴۴۵ پایگاه شهری در سراسر کشور با تعداد ۲۶ هزار و ۷۸۰ نفر از کارکنان خدوم اورژلنس فعالیت خودشان را آغاز کردند و این فعالیت تا بعد از تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هر کلان شهر ۴ پایگاه اورژانس و در هر شهر و شهرستان دو پایگاه اورژانس در ایان ایام فعال است و ۳۰۰ پایگاه جامع سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها داریم که در صورت نیاز به گردشگران خدمات بهداشتی و اقلام درمانی لازم را عرضه می‌کنند.

در طرح سلامت نوروزی ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس مستقر و آماده خدمت رسانی است،۵۲ دستگاه بالگرد، ۲ هواپیما، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ۵ شناور در اورژانس دریایی و ۳۷۰ موتورلانس مستقر و آماده خدمت رسانی است.

تأکید سازمان اورژانسس بر اجرای برنامه مبتنی بر طرح عملیاتی کاهش حوادث ترافیکی جاده‌ای هست با خدمت رسانی به حوادث احتمالی حوادث قبل حین و بعد از حوادث و همچنین نظارت ویژه بر جاده‌های روستایی و فرعی که در سال‌های گذشته بعضا شاهد بخشی از حوادث در این مسیر‌های مواسلاتی بوده ایم.

نظر شما