شناسهٔ خبر: 65653323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وزارت ورزش در اقلیت محض؛

شستا قدرتمندترین سهامدار پرسپولیس می‌شود!

با واگذاری پرسپولیس به وزارت کار، نحوه مالکیت بر این تیم کاملا دستخوش تحول می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یک روز بعد از نامه واگذاری پرسپولیس از سوی هیئت دولت، گمانه‌زنی در مورد نحوه بلوک‌بندی مالکیت این باشگاه اوج گرفته و گفته می‌شود شرکت تامین اجتماعی بیشترین سهم را از باشگاه سرخپوش پایتخت خواهد داشت.

این در حالی است که در سال‌های گذشته تردیدهای جدی پیرامون تیمداری از سوی این شرکت وجود داشت و حتی آنها در ابتدا از تصدی بر مالکیت پرسپولیس انصراف دادند اما در نهایت دولت برای رد دیون خود پرسپولیس را به این شکل واگذار کرد.

بر اساس اعلام رسمی، ۸۰ درصد سهام پرسپولیس به وزارت کار منتقل شده و ۱۰ درصد هم پیش از این از سوی سازمان خصوصی سازی واگذار شده بود تا وزارت ورزش سهامدار ده درصدی پرسپولیس لقب بگیرد.

در خصوص هشتاد درصد واگذار شده، پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد پیشنهاد ابتدایی هیئت واگذاری برای سهام ۸۰ درصدی باشگاه پرسپولیس، به ترتیب ۵۱ درصد برای تأمین اجتماعی، ۱۹ درصد برای صندوق بیمه روستاییان و عشایری و ۱۰ درصد برای صندوق بازنشستگی بوده اما این موضوع نهایی نشده و درصد نهایی مالکان در جلسه آینده هیئت واگذاری نهایی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا شستا و وزارت کار برای پرسپولیس ردیف بودجه تعیین خواهند کرد یا این باشگاه همچون دوره وزارت ورزش از تخصیص کمک مالک خود ممنوعیت خواهد داشت.

نظر شما