شناسهٔ خبر: 65653230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ بقعه در ساوه و رزندیه میزبان مهمانان الهی است

ساوه - ایرنا - همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۳ بقیعه متبرکه در شهرستان های ساوه میزبان مهمانان الهی در طرح ضیافت الهی است.

صاحب‌خبر -

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال به دلیل تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان طرح های ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقعه های این شهرستان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبر رجبی با اشاره به اینکه ۱۰ بقعه شاخص این شهرستان از اول تا ۳۰ رمضان میزبان مهمانان الهی در این طرح است افزود: امامزاده سید اسحاق (ه)، سید ابورضا (ع) و امامزاده سید علی اصغر (ع) از جمله بقاع متبرکه این شهرستان بوده که در طرح ضیافت الهی برنامه های متنوعی برای آنها تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ بقعه شاخص شهرستان کارویژه های ضیافت الهی و آرامش بهاری، تدارک دیده شده که شامل برپایی خیمه های معرفت، ترتیل خوانی قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، افطاری ساده، ویژه برنامه های تحویل سال نو، ویژه برنامه های شب‌های قدر و غرفه های ویژه کودکان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه همچنین از حضور پنج مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم در امامزادگان این شهرستان خبر داد و افزود: امسال تلاش می شود با مشارکت و هماهنگی تنگاتنگ این اداره با دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی برنامه های ضیافت الهی را برای بهره مندی بیشتر روزه داران و مسافران اجرا کنیم.

سه بقعه در زرندیه آماده پذیرایی از مسافران است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه زندیه هم در این خصوص گفت: امسال امامزاده سید منصور(ع)، امامزاده عابدالمطلب روستای پیک و پنج تن زرند کهنه این شهرستان میزبان طرح ضیافت الهی است.

مجید نیرومند افزود: در این شهرستان نیز در کنار برنامه های ابلاغی طرح های ضیافت الهی و آرامش بهاری از محل نذورات و نیات واقفان و خیران سفره های اطفاری نیز در هفته اکرام و اطعام پهن می شود.

بر اساس اعلام اوقاف و امور خیریه استان مرکزیطرح آرامش بهاری و ضیافت الهی (۲۲ اسفندماه جاری تا ۲۳ فروردین‌ماه سال آینده) در ۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.

هشت هزار و ۵۰۹ برنامه در قالب ۱۹ عنوان مختلف در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما