شناسهٔ خبر: 6565302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ ذوالفقاري فراموشي گرفت، مهاجم قديمي ناراحت شد

بحث شماره پيراهن مهرداد بايرامي اولين موضوع حاشيه‌اي اردوي سرخپوشان پس از جدي شدن تمرينات و کامل شدن تيم بود.

صاحب‌خبر -

«آقاي سرپرست» حاشيه‌هاي شماره پيراهن را درست کرد
بحث شماره پيراهن مهرداد بايرامي اولين موضوع حاشيه‌اي اردوي سرخپوشان پس از جدي شدن تمرينات و کامل شدن تيم بود. اگر چه چنين مواردي در اصل، مسائلي پيش پا افتاده و فرعي محسوب مي‌شوند اما گاهي حواشي بزرگ در تيم‌هاي مطرح و پرهوادار از همين چيزهاي کوچک و به ظاهر نه چندان مهم نشأت مي‌گيرند. اما آنچه در اين ميان اهميت دارد آسيب‌شناسي چنين اتفاقاتي از سوي مسئولان باشگاه است. براي تيمي که در ليگ پانزدهم به چيزي جز قهرماني فکر نمي‌کند البته حضور در دو جبهه سنگين ديگر را هم بايد تجربه کند توجه به همه مسائل و جلوگيري از بروز اتفاقات حاشيه‌اي يک اصل است. اما حاشيه اخير چگونه ايجاد شد و چرا مسئولان باشگاه مانع آن نشدند؟

شرايط ويژه بايرامي
مهرداد بايرامي پس از جدايي لوسيانو ادينهو مطرح ترين مهاجم هدف تيم و اميد اصلي توني براي گلزني محسوب مي‌شود. هرچند حمزه يونس هم به تراکتور پيوسته و برخي از او به عنوان جانشين لوسيانو نام مي‌برند اما مهرداد با توجه به اتفاقات فصل گذشته انگيزه فراواني دارد و در چندين گفت‌وگويش با 90 هم قول کسب عنوان آقاي گلي داده است. او با وجود چند پيشنهاد خوب در فصل گذشته از جمله رقم وسوسه کننده باشگاه الکويت، در نيم فصل دوم به تراکتور پيوست تا در ويترين ارتش سرخ بدرخشد و به تيم‌ملي هم برسد. او اما پاسوز آمادگي مثال زدني ادينهو و البته سيستم تک مهاجم توني شد. همين شد که او در پايان فصل به صراحت گفت تنها در صورت جدايي توني يا لوسيانو در تراکتور مي‌ماند. همين اتفاق هم افتاد و او پس از قطعي شدن جدايي لوسيانو، قراردادش را با سرخپوشان قطعي کرد. پس از آن بود که انتظار مي‌رفت باشگاه براي روحيه دادن به اين مهاجم جوان و احياي دوباره، شرايط را به بهترين شکل فراهم کند.

حق با بازيکن است
از باشگاه خبر مي‌رسيد که اگرچه عباسي با رقم درخواستي اين بازيکن موافقت نکرد و با گرفتن يک تخفيف اساسي قراردادش را تمديد کرد اما دادن امتيازاتي مثل پيراهن شماره ده، يک حمايت معنوي از اين بازيکن جوان محسوب مي‌شد. اما بدقولي باشگاه و دادن اين شماره به يک سرباز تازه وارد سبب ناراحتي بايرامي شد تا آنجا که او در دو بازي تدارکاتي با پيراهن بدون شماره به ميدان رفت. اگرچه مهرداد پس از آن به صراحت گفت برايش شماره پيراهن اهميتي ندارد اما رفتار باشگاه و احترامي که از او دريغ شد سبب ناراحتي‌اش شده است. واقعيت اين است که مي‌توان حق را به اين بازيکن داد. هرچند هيچ چيز بالاتر از موفقيت تيم نيست اما مسئولان تيم بايد به قولي که داده‌اند احترام مي‌گذاشتند و اجازه بروز چنين حواشي را نمي‌دادند.

سرپرست حاشيه ساز شد
در اين ميان مي‌توان نوک تيز انتقاد را به سوي ايوب ذوالفقاري سرپرست تيم گرفت. مسئولي که اساساً بايد مانع بروز حواشي در تيم شود خود در اين مسئله حاشيه ساز شده است. بايرامي به 90 گفته در جلسه تمديد قرارداد، حتي ذوالفقاري شماره ده را جلوي نام او در دفترش ثبت کرده تا فراموش نکند. اما همين فراموشي باعث دلخوري يک بازيکن و بروز مسائلي ناخوشايند شده است. بدتر آنکه، ذوالفقاري نتوانسته چنين موضوعي را «مديريت» کند. اگر بحث اولويت هم باشد، بايرامي نسبت به سروش رفيعي که سرباز تازه وارد تيم محسوب مي‌شود براي انتخاب يک شماره مستحق‌تر است مثل همه تيم‌هاي دنيا. به ويژه آنکه بايرامي پيش از اين علاقه و خواستش براي دريافت شماره 10 را به باشگاه اعلام و موافقت آنها را دريافت کرده بود. اما حالا با فراموش کاري و يا بي‌مديريتي جناب سرپرست، شائبه يک تبعيض در ميان بازيکنان تيم ايجاد مي‌شود. حس ناخوشايند که براي تيمي چون تراکتور شايسته نيست. البته باز هم تاکيد مي‌شود که اين موضوع اصلاً جدي و محوري نيست و بايرامي هم به صراحت گفته حتي حاضر است با پيراهن 99 بازي کند اما «احترام» را بايد جدي گرفت همانطور که حساسيت‌هاي شماره پيراهن را در مورد دو دروازه‌بان جديد يعني محمدرضا اخباري و مهرداد طهماسبي هم بايد در نظر گرفته مي‌شد که ظاهراً نشده است. به هر حال ذوالفقاري که ابتدا بايد مسئوليت‌هاي سرپرستي خود را به درستي انجام دهد و بعد به امورات ديگر بپردازد يک نمره منفي گرفته است!

نظر شما