شناسهٔ خبر: 65649465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۱ اسفند ۱۴۰۲؛ از توضیح دادستان قم درمورد درگیری یک طلبه و یک خانم تا موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعات کار اداری به ۴۰ ساعت

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توضیح دادستان قم درمورد درگیری یک طلبه و یک خانم
دادستان عمومی و انقلاب استان قم درخصوص انتشار کلیپ منتشره از یک درمانگاه در قم اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ خداپرست بوده و ۱۴۰۰ سال است در سایه فرهنگ اسلام زندگی می‌کند و به شدت پایبند به احکام و ناهنجاری‌های دین اسلام است و حتی غیرمسلمان‌ها هم در ایران در طول تاریخ به فرهنگ اسلامی ملت ایران احترام می‌گذارند و هیچگاه تظاهر به ضدیت با فرهنگ مردم مسلمان نکردند؛ لذا مردم انتظار دارند معدود افرادی که بعضاً فرهنگ اسلامی را مراعات نمی‌کنند از این غفلت خارج شوند. 

آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود
ایالات متحده در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی خود را برای حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین آماده کرده بود. این حمله در صورت وقوع، اولین حمله هسته‌ای از زمان پرتاب بمب‌های اتمی آمریکا بر فراز شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن می‌شد. این خبر روز شنبه ۹ مارس از سوی جیم سیوتو، تحلیلگر ارشد امنیت ملی در شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از دو تن از مقامات ارشد دولت ایالات متحده اعلام شد.

رسایی: خطاب تذکر اخیر رهبری، من نبودم
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: تذکر رهبر انقلاب به منتخبان مجلس دوازدهم یک تذکر کلی بود. خطاب رهبر انقلاب به همه است که این هم طبیعی است وقتی یک اتفاق مبارکی افتاده و در دل مردم ایجاد امید کرده تلخ کردن فضا قائدتا موجب می‌شود از شیرینی آن اتفاق در ذهن مردم کاسته شود. 

احمد خاتمی: در انتخابات این دوره، ضدانقلاب امید شرکت ۱۰ درصدی را داشت
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله امامی کاشانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا آخرین نفس در مسیر ولایت قرار داشت و هیچ گاه از این مسیر خارج نشد. عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در انتخابات این دوره ضدانقلاب امید شرکت ۱۰ درصدی را داشت اما به کوری چشم دشمن ۴۱ درصد ملت در انتخابات شرکت کردند. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی: با نزدیک شدن به ایام عید احتمال افزایش نرخ ارز وجود دارد
رییس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به انجام ۵۰ عملیات علیه دلالان ارزی گفت: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای بهم ریختن بازار ارز است. سردار حسین رحیمی گفت: در جریان طوفان الاقصی با روند افزایش ارز مواجه شدیم، با نزدیک شدن به ایام عید احتمال افزایش نرخ ارز نیز وجود دارد. کمیسیون مربوطه در تلاش است که بر جریان بازار ارز نظارت داشته باشد.

نرخ سبد معیشت ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
رئیس کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: از ابتدای بهمن‌ماه تا اواخرِ هفته‌ی پیش سه جلسه با حضورِ اعضای کانون و برخی از نمایندگانِ کارگری برگزار شد و در نهایت نرخ سبد معیشت برای تهران، با توجه به قیمتهای بهمن ماه و برای یک خانوار ۴ نفره با کالری ۳هزار، ۳۲ میلیون و ۸۵۰هزار تومان محاسبه شد. 

موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعات کار اداری به ۴۰ ساعت
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دولت مبنی بر ۲ روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ به ۴۰ ساعت به صورت دوشوری موافقت کردند. 

کسر یک میلیون از حقوق اسفند؟
تعدادی از مخاطبان «انتخاب» با ارسال پیام های مشابهی آورده اند: «امروز سازمان تامین اجتماعی و کانون از حقوق بازنشسته ها نفری ۱میلیون کم کرده بدون اطلاع. خیلی از مستمری بگیران حقوق ۷ملیون ۵۵۰۰ ۶تومن دارند؛ اطلاع رسانی کنید» 

پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود یا شنبه‌ها؟
سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: در ماده ۸۷ قانون مدیرت خدمات کشوری آمده است که کار در هفته ۶ روز است در آنجا تصریح شده است که جمعه روز تعطیل رسمی می‌باشد اما در لایحه جدید که ۵ روز کاریست دولت می‌تواند شنبه یا پنجشنبه را تعطیل کند و یا بخشی کند مثلاً بگوید نهادهایی که با خارج در ارتباط هستند شنبه تعطیل شوند. 

شهردار شهر قدس پس از شکست تیمش، ۳ بازیکن تیم مقابل را راهی رُفتگری کرد
سعید شهلی شهردار قدس پس از شکست تیم شهرداری مرکزی با حضور خودش در برابر تیم سازمان فرهنگی این شهرداری در جریان فینال مسابقات داخلی فوتسال جام فجر، در اقدامی عجیب با صدور احکامی ۳ بازیکن اصلی تیم مقابل از نیروهای باسابقه شهرداری را به عنوان نیروی تنظیف(پاکبان) به حوزه خدمات شهری فرستاد. 

ساعات کاری کارکنان ادارات در ماه رمضان بین ۷ تا ۹ صبح شناور است
علی بهادری جهرمی نوشت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و با تصویب هیئت وزیران، از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲، ساعت آغاز به کار ادارات در تمامی استان‌ها، به استثنای واحد‌های عملیاتی خدمت‌رسان، آموزشی، بهداشتی و غیره، با نظر مدیران دستگاه به صورت شناور، از ساعت ۷:۰۰ الی ۹:۰۰ صبح بوده و ساعت پایان کار، متناسب با ساعت شروع، مطابق با قوانین و مقررات مربوط، تعیین می‌شود. 

شورای وحدت: ۹۰ کاندیدای مورد حمایت ما وارد مجلس شده اند
شورای وحدت اعلام کرد: ۹۰ نفر از نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت با رای مردم به مجلس راه یافته‌اند که ۶۰ نفر آنان از نامزدهای اختصاصی این شورا بوده‌اند. این شورا تاکید شده است: شورای وحدت به عنوان نخستین گام، اقدام به تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس دوازدهم می‌کند.

اینترپل اعلان قرمز مالک کوروش کمپانی را صادر کرد
سخنگوی فراجا گفت: اینترپل جهانی "اعلان قرمز" امیرحسین شریفیان مالک کوروش کمپانی را صادر کرد. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما