شناسهٔ خبر: 65644797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مصری در تذکر شفاهی:

نيازمند تعيين ساز و کار مشخص در دولت براي افراد مستحق دريافت کمک هستيم

صاحب‌خبر -
نيازمند تعيين ساز و کار مشخص در دولت براي افراد مستحق دريافت کمک هستيم
خبرگزاری آریا - نایب رئیس مجلس گفت: باید در دولت یک ساز و کاری برای کسانی که مستحق دریافت کمک هستند، مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم به ویژه مردم کرمانشاه، شیرزنان و دلاورمردان ولایتمدار و دشمن شناس در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تبریک به منتخبین این مجالس گفت: به رهبر عزیز انقلاب عرض می‌کنم به حق فرمودید که کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است و مردم قدرشناس این خطه در عمل قدردان و پاسدار این عنوان افتخارآمیز هستند. آرزوی طول عمر پربرکت برای این عزیز نگهدارنده انقلاب در سطح دنیا را دارم.
نایب رئیس مجلس در ادامه تذکراتی که نمایندگان مجلس به دولت می‌دهند را مشکلات بی‌واسطه مردم خواند و گفت: شاید اگر دولت بخواهد هزینه کند و به مشکلات و مسائل کشور به صورت سیستمی برسد به این اندازه که نمایندگان مجلس با مردم سر و کار دارند، اینطور مختصر، مفید و مشخص و بدون هزینه به دولت خوراک داده نمی‌شود لذا خواهش می‌کنم این مسائل را دسته‌بندی کنید و در جلسات دولت مطرح شود.
وی در ادامه با اشاره به درخواست حسینعلی حاجی دلیگانی مبنی بر تشکیل یک ساز و کار در دولت برای کسانی که مستحق دریافت کمک هستند، عنوان کرد: در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هر کدام کار خود را انجام می‌دهند. در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته می شود اگر کسی از جایی مستمری دریافت می‌کند دیگر نباید تحت پوشش جایی قرار گیرد؛ در صورتی که این مستمری 800 هزار تا یک میلیون تومان است. اگر یک میلیون تومان درآمد در کشور کفایت می‌کند که حقوق همه را در سطح یک میلیون قرار دهید اما برای کسی که تحت پوشش کمیته امداد است با حساب یک میلیون تومان حق بیمه جمعا 2 میلیون تومان دریافت می‌کند که با دو میلیون هم چرخ زندگی یک خانواده 5 نفره تحت پوشش نمی‌چرخد بنابراین نیاز است یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها در شاخص‌ها اصلاح شود یا اختیار را به دستگاه‌های حمایتی بدهند که اگر کسی در حد 800 یا یک میلیون تومان از جایی دریافت می‌کند مستمری آنها را قطع نکنند./
پایان پیام

نظر شما