شناسهٔ خبر: 65643158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۳۴ سال پیش در چنین روزی,

روایت هاشمی رفسنجانی از ماجرای تماس تلفنی‌ جورج بوش پدر

هاشمی رفسنجانی، ۳۴ سال پیش در چنین روزی یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۶۸ در خاطرات خود به ماجرای تماس تلفنی بوش پدر پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی، ۳۴ سال پیش در چنین روزی کشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۶۸ در خاطراتش نوشت:

آقای مهندس میرحسین موسوی مشاور سیاسی رییس جمهور آمد گزارش سفر به مالزی، سنگاپور و تایلند را داد‌. تحت تاثیر موفقیت‌های صنعتی و مدیریتی آن‌ها قرار گرفته، توجیه به اقتباس دارد‌. 

عصر هیات دولت جلسه داشت آقایان مهدی حجت و علی فلاحیان گزارش کشف باند قاچاقچیان عتیقه‌جات و آثار باستانی را دادند مدعی‌اند اشیای مکشوفه بیش از ده میلیارد تومان ارزش دارد نمونه‌های نفیسی برای ارائه آورده بودند. 

شب میهمان آقای خامنه‌ای بودم درباره عربستان مذاکره شد قرار شد پیشنهاد تحسین روابط را که توسط اخوی محمد داده‌اند بپذیریم‌. شرایط ما را به طور خفیف و کم‌رنگ پذیرفته‌اند. درباره افتضاح سیاسی رییس جمهور آمریکا در ماجرای توهم تلفن به من مذاکره شد نوارها را گوش دادیم قضاوت این است که به نفع ما و به ضرر آمریکا تمام شده است. 

(ماجرا به نقل روزنوشت ۱۸ اسفند هاشمی: رادیو آمریکا خبر عجیبی نقل کرد، کاخ سفید رسما اعلام نمود که جورج بوش یک ماه پیش تلاش کرد با من تلفنی صحبت کند که موفق نشده معلوم شده طرف شخص دیگری است و او را دست انداخته‌اند با اینکه من اصلا خبر ندارم. در این مدت هم چیزی نگفته‌اند با آیت‌الله خامنه‌ای مشورت کردم قرار شد در نماز جمعه مطرح کنم.)

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما