شناسهٔ خبر: 65637155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تناقض‌گوییِ بایدن درباره حمله به رفح

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی متناقض حمله صهیونیست‌هابه رفح را «خط قرمز» خواند اما در عین حال گفت که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و دفاع از این رژیم، حیاتی است.

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل-رجانیوز: خبرنگار ام.اس.ان.بی.سی در مصاحبه‌ای که بامداد یکشنبه پخش شد، از بایدن پرسید: خط قرمز شما برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چیست؟ آیا خط قرمزی دارید؟ مثلا، آیا حمله به رفح یک خط قرمز است؟
 
به گزارش رجانیوز، رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: این یک خط قرمز است. اما هرگز قصد ندارم این رژیم را کنار بگذارم. دفاع از صهیونیست هنوز هم امری حیاتی است. بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم زیرا گنبد آهنین وجود ندارد که از آنها حفاظت کند.
 
بایدن با اشاره به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در پی جنایات رژیم صهیونیستی گفت که صهیونیست «نباید در نتیجه تعقیب حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد.»
 
وی افزود: او (نتانیاهو) باید به جان افراد بی‌گناهی که بر اثر اقداماتش گرفته می‌شود، توجه بیشتری کند.
 
بایدن همچنین گفت که نتانیاهو «بیش از آنکه به صهیونیست کمک کند به آن صدمه زده است.»
 
وی افزود که مایل است بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و مسائل مربوط به جنگ را مستقیما به اعضای کنیست یا پارلمان اسرائیل مطرح کند.
 
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.
 
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.
 
وزارت بهداشت غزه شنبه اعلام کرد تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است که ۷۲ درصد این قربانیان زن و کودک هستند.
 
انتهای پیام/

نظر شما