شناسهٔ خبر: 65631576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سران رژیم صهیونیستی روی ادامه یافتن جنگ توافق کردند

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که ارتش این رژیم با برنامه تداوم جنگ علیه غزه به‌ویژه در شهر رفح موافقت کرده است. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که ارتش این رژیم با برنامه تداوم جنگ علیه غزه به‌ویژه در شهر رفح موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سران این رژیم با برنامه تداوم جنگ علیه نوار غزه به ویژه در شهر رفح در جنوب این منطقه موافقت کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که ارتش این رژیم با برنامه تداوم جنگ علیه غزه به‌ویژه در شهر رفح موافقت کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی در مسیر خود به سمت رفح است و روسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم با برنامه تداوم جنگ در جنوب نوار غزه موافقت کرده اند.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس ستادکل ارتش، رئیس دستگاه امنیت داخلی موسوم به «شاباک»، فرمانده منطقه جنوبی، معاون رئیس شاباک و فرماندهان دیگر با برنامه‌های تداوم جنگ موافقت کرده‌اند.

در این راستا، آجیت سونگا، سخنگوی کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل در غزه در یک نشست خبری در ژنو گفت که اگر ارتش اسرائیل به رفح حمله کند، جنایت‌های ضدبشری مرتکب خواهد شد.

حمله تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از همان روز اول با چراغ سبز و حمایت تمام عیار دولت آمریکا انجام شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در اظهاراتی متناقض حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح را «خط قرمز» خواند، اما در عین حال گفت که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و دفاع از این رژیم، حیاتی است.

خبرنگار ام. اس. ان. بی. سی» در مصاحبه‌ای که بامداد یکشنبه پخش شد، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرسید: خط قرمز شما برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چیست؟ آیا خط قرمزی دارید؟ مثلا، آیا حمله به رفح یک خط قرمز است؟

بایدن پاسخ داد: این یک خط قرمز است. اما هرگز قصد ندارم اسرائیل را کنار بگذارم. دفاع از اسرائیل هنوز هم امری حیاتی است. بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم، زیرا گنبد آهنین وجود ندارد که از آنها حفاظت کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است که ۷۲ درصد این قربانیان زن و کودک هستند.

انتهای پیام/

نظر شما