شناسهٔ خبر: 65621907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/شکست پروژه تحریم انتخابات/

باقری: القائات دشمن درباره مشارکت در انتخابات با شکست مواجه شد

محمدرضا نورمحمدیان

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند و همچنین نتایج این انتخابات تاکید کرد: وقتی نام شخصیت‌های دارای عنوان و معروف نظام از صندوق بیرون نمی‌آید، به این معناست که وقتی مردم تصمیم می‌گیرند که کسی باشد، او خواهد بود و وقتی تصمیم می‌گیرند کسی نباشد، او نخواهد بود؛ این موضوع همچنین نشان می‌دهد که صندوق‌ رای و انتخابات سالم است و نظر مردم جاری و ساری و کشور دارای نظام مورد اعتمادی است.

صاحب‌خبر -

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: به لطف خدا مشارکت خیلی خوبی اتفاق افتاد چون تمام تلاش دشمنان این بود که این القا را کنند که کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما علیرغم تمام تلاش‌ها، مشارکت حدود همان میزان دوره قبلی اتفاق افتاد و با وجود این همه دشمن رسانه‌های بیگانه و متاسفانه گاهی همنوایی برخی از داخلی‌های نادان و خائن اتفاق خوبی افتاد.

وی با بیان اینکه «شرایط انتخابات امسال مقدمه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بعدی در سال ۱۴۰۴ است» اظهار کرد: وقتی فردی مثل آیت‌الله آملی لاریجانی و آقایان نوبخت و باهنر در انتخابات رای نمی‌آورند، نشانه سلامت نظام سیاسی مردم‌سالارانه جمهوری اسلامی ایران است و دارای این مفهوم است که هر آنچه مردم تصمیم بگیرند، همان اتفاق می‌افتد.

این نماینده مجلس ادامه داد: فارغ از اینکه چه کسانی در انتخابات ۱۱ اسفند رای آوردند، مهم این است که افراد بسیار محترم و صاحب سابقه رای نمی‌آورند؛ یعنی آنچه مردم می‌خواهند اتفاق می‌افتد اثر این اتفاق امیدبخشی است و مردم امید پیدا می‌کنند که می‌توانند در حاکمیت نقش آفرین باشند و برای دوره‌های بعدی با روحیه قوی‌تر در انتخابات مشارکت می‌کنند و این بزرگترین دستاورد است.

باقری عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸ در کشور کسانی که سابقه انقلابی گری و مسئولیت داشتند، انتخابات کشور را متهم به مهندسی شدن و مداخله و تقلب کردند و در دوره‌های بعد نیز متاسفانه این فضا فراهم شد به گونه‌ای که مردم اعم از کاندیداها و رای دهندگان برای مشارکت در انتخابات دلسرد شدند؛ البته دشمن خیلی تلاش کرد که این ذهنیت را ایجاد کند. در این شرایط وقتی نام شخصیت‌های دارای عنوان و معروف نظام از صندوق بیرون نمی‌آید، به این معناست که وقتی مردم تصمیم می‌گیرند که کسی باشد، او خواهد بود و وقتی تصمیم می‌گیرند کسی نباشد، او نخواهد بود؛ این موضوع همچنین نشان می‌دهد که صندوق‌ رای و انتخابات سالم است و نظر مردم جاری و ساری و کشور دارای نظام مورد اعتمادی است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم این نگاه را در کشور جاری کنیم که در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند، مردم توانستند نقش آفرین باشد و تصمیم بگیرند چه کسی باشد و چه کسی نباشد، گفت: به نظر من در انتخابات بعدی افراد بیشتری شرکت می‌کنند و انتخابات پرشورتر برگزار می‌شود و به مرور زمان نقش آفرینی مردم آثار بهتری را در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نه بزرگانی که در این دوره از انتخابات رای نیاوردند باید ناراحت باشند که قطعاً نیستند نه اینکه این موضوع مورد شماتت گروه‌های سیاسی قرار بگیرد و این موضوع در تسویه حساب‌های سیاسی مورد سوءاستفاده قرار دهند بلکه همه باید توجه داشته باشیم که نقش مردم در کشور جدی و واقعی است و صوری و نمایشی نیست؛ وگرنه چطور ممکن است یک انتخابات با مداخله برگزار شود و افراد بر مسند قدرت و دارای قدرت سیاسی بسیار بالا در آن رای نیاوردند.

باقری با بیان اینکه «انتخابات ما حتماً سالم است» تاکید کرد: مهم این است که سلیقه سیاسی و اجتماعی مردم حاکم است؛ سلیقه مردم مهم و ارزشمند است و مردم صلاح می‌دانند مدتی فردی در خدمت آنها باشد و مدتی فرد دیگری بر مسند قدرت باشند.

انتهای پیام

نظر شما