شناسهٔ خبر: 65621290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایثارگران در حوزه پدافند غیرعامل، تحکیم دهنده و استحکام بخش نظام است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران: مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه سه و نیم میلیون نفری ایثارگری در کشور نه تنها برای نظام تهدید نیستند بلکه از آن صیانت و حفاظت می کنند و آن را تعمیق می دهند و در هر مقطعی حضور دارند که این حضور و مشارکت اقتدار آفرین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از البرز، رحیم نریمانی امروز در همایش ملی نقش تشکل های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که در سالن همایش های مدافع حرم اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی ایجاد می کند و یکی از مولفه های اقتدار کشور است.

نریمانی مطرح کرد: جامعه سه و نیم میلیون نفری ایثارگری در کشور نه تنها برای نظام تهدید نیستند بلکه از آن صیانت و حفاظت می کنند و آن را تعمیق می دهند و در هر مقطعی حضور دارند که این حضور و مشارکت اقتدار آفرین است. این قشر همواره در حوزه پدافند غیرعامل با نگاه انسجام بخشی و همگرایی با جلب مشارکت، تحکیم دهنده و استحکام بخش نظام بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی تشکل های شاهد و ایثارگر و ورود آنها به عرصه جهاد تبیین بیان کرد: آنها باید در دنیا سرآمد، پیشتاز و الگو باشند. در دنیا این موضوع مطرح است که به منظور ایجاد تهدید برای حاکمیت ها نهادهای خانواده، آموزش و الگوها و سرآمدان جامعه را مورد هدف قرار دهید و آنها را تخریب کنید، در این صورت جامعه به حالت افول در می آید.

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم تبیین نقش این تشکل ها در جلوگیری از تهدیدات مذکور عنوان کرد: دبیران تشکل های شاهد و ایثارگر که از جامعه نخبگانی و فعال در عرصه های مختلف هستید، می توانید در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل، تحکیم بنیاد خانواده، بهبود، ارتقا و عمق بخشی به آموزش الگو و سرآمد باشید.

نریمانی با اشاره به اینکه جامعه ای که الگو نداشته باشد قطعا رو به افول و ابتذال می رود، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل برای کشور تهدید محسوب می شود، تشکیک در مکتب سردار سلیمانی، هشت سال دفاع مقدس و ... و نیز تحقیر عملیات های ما و موفقیت های به دست آمده و زیر سوال بردن آنهاست.

وی هدف از این امر را از بین بردن غرور و حماسه ملی دانست و با بیان اینکه جامعه ای که الگو و سرآمد نداشته باشد نمی تواند زمینه های توسعه پایدار را دارا باشد، اظهار کرد: یکی از درخواست های ما از دبیران تشکل های شاهد و ایثار قهرمان پروری است. ما اسطوره داریم اما باید آنها را به خوبی بشناسانیم و تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: نقش اساسی تشکل های شاهد و ایثارگر، آینده پژوهی، شناسایی تهدیدات و تنویر، هدایت و کنترل افکار عمومی است. آنها همچنین کارکردی شبیه رسانه دارند. زمانی که دشمن با تولید، توزیع و نشر اخبار افکار عمومی را راهبری می کند، شما تعهد و مسوولیت دارید.

نریمانی افزود: در چنین مواقعی شما به عنوان وفادارترین افراد به نظام و کشور که احساس تعهد و مسوولیت دارید می توانید زمینه های کنترل و تنویر افکار عمومی را فراهم کنید. یکی از موضوعات موجود در بحث پدافند غیرعامل، گسست نسلی است که باید با امیدآفرینی در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و شما در این میان نقش مهمی دارید.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال ادبیات پایداری و دفاع مقدس به نسل های سوم، چهارم و پنجم انقلاب، گسست نسلی را یکی از زمینه های واگرایی ملی خواند و مطرح کرد: با توجه به تفرقه افکنی هایی که انجام می شود، شما می توانید در گسترش و تعمیق وحدت به ما کمک کنید. ما در عرصه بین المللی دیپلماسی فرهنگی و ایثار و گفتمان سازی انقلاب اسلامی را مطرح کردیم.

مدیرکل دفتر تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید به صورت آفندی هم در عرصه بین المللی با موضع و شبکه های مردمی، نه دولتی حضور پیدا کنیم، گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر در زمینه های سواد اطلاعاتی، سواد رسانه ای و پدافند غیرعامل حضور موثر داشته باشند و رصد، ارزیابی، دیده بانی و شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما