شناسهٔ خبر: 65614901 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناظری: چوگان در ۶ سال گذشته شرایط خوبی نداشت

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون چوگان گفت: چوگان در ۶ سال گذشته شرایط مناسبی نداشت. امیدوارم در این مدت بتوانیم به برنامه‌های تعیین شده به خصوص توسعه زیرساخت‌ها جامعه عمل بپوشانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصغر ناظری در حاشیه مجمع فدراسیون چوگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار سال سختی را در پیش خواهیم داشت. چوگان ریشه در تاریخ ما دارد ولی در ۶ سال گذشته شرایط مناسبی نداشت. امیدوارم در این مدت بتوانیم به برنامه‌های تعیین شده به خصوص توسعه زیرساخت‌ها جامعه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: در تلاشم یکی از بهترین باشگاه‌های ایران را در جنوب کشور راه‌اندازی کنیم. در نیمه شمالی کشور با توجه به شرایط اقلیمی در ۶ ماه سال می‌توانیم مسابقه برگزار کنیم و در این خصوص نیاز به پایگاهی هستیم تا در ۶ ماهه دوم رقابت لیگ را برگزار کنیم و به همین دلیل در تلاشیم در شهر تاریخی بم نیز مسابقات لیگ را برگزار کنیم.

رییس فدراسیون چوگان خاطر نشان کرد: سال ۹۶ رقابت‌های انتخاباتی در ایران برگزار شد ولی اتفاقات تلخ افتادند و دچار خودزنی شدیم. خوشحالم که امروز اعضا به من اعتماد کردند امیدوارم بتوانیم در این چهار سال چوگان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

ناظری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما توجه به تیم‌ملی است توضیح داد: در این مدت که درگیر مسایل حاشیه‌ای بودیم، متاسفانه میزبانی‌های ایران به امارات و عربستان سپرده شد. در حال حاضر تلاش ما این است که بتوانیم حضور موفقی در رویدادهای پیش‌رو داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات قرنطیه اسب‌ها نیز توضیح داد: بحث قرنطینه ربطی به فدراسیون چوگان ندارد اما شنیده‌ام اقدامات خوبی انجام شده است. در برخی رویدادها توانستیم یک جانبه اسب‌های خودمان را از جمله به جمهوری آذربایجان و قطر ببریم. امیدوارم همه تلاش کنند مشکل میان جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و فدراسیون چوگان برطرف شود.

ناظری در خصوص نائب رئیس بانوان فدراسیون نیز گفت: برنامه من تغییر نایب رییس بانوان بود ولی از اعضا خواهش کردم که خانم حسینی در هیات ورزش استان البرز باقی بمانند چون بیشتر سوارکاران ما در این استان فعالیت دارند.

رییس فدراسیون چوگان در خصوص مشکلات موجود برای حضور ورزشکاران در باشگاه شهدا نیز اظهار داشت: بله مقام عالی وزارت دستور دادند که به مدت سه سال مجموعه باشگاه شهدا به فدراسیون چوگان واگذار شود. اسبقیان معاون وزیر نیز در ۲ هفته بعد انتصاب در این خصوص هم دستور دادند که بدون مسایل حاشیه‌ای این باشگاه در اختیار ما باشد. قرار داد واقعی باشگاه نوروزآباد هم تمام شده و در حال رایزنی هستیم که قسمت چوگان این باشگاه‌ها را هم به فدراسیون اضافه کنیم.

ناظری در خصوص دفتر فدراسیون چوگان گفت: به دنبال آن هستیم دفتری را در شان این فدراسیون تهیه کنیم. زمانی که سرپرست بودم روسای ۵ کشور مکاتباتی انجام دادند و درخواست ملاقات با رییس فدراسیون چوگان داشتند. با همکاری وزارت ورزش و برخی دوستان امیدوارم بتوانیم دفتری در خور چوگان تهیه کنیم.

نظر شما