شناسهٔ خبر: 65611439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناپایداری جوی و احتمال سیلاب در هرمزگان ۱۹ اسفند

امروز شنبه نوزدهم اسفند، ناپایداری جوی و دریایی در استان و تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ناپایداری جوی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در استان ابرناکی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود. تمرکز فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و شرقی استان، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در نیمه شرقی استان خواهد شد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و تردد‌های غیر ضرور جاده‌ای در شرق استان پرهیز گردد. این سامانه بارشی، روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

وی گفت: در این مدت با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی، دریا بویژه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نسبتاً مواج خواهد بود لذا توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: گذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه سبب ابرناکی آسمان و رگبار پراکنده باران در پاره‌ای نقاط استان (بیشتر ارتفاعات) خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ آماده‌باش به تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان در هرمزگان

وی گفت: به لحاظ دمایی طی امروز با توجه به ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه و رطوبت نسبی، مورد انتظار است.

نظر شما