شناسهٔ خبر: 65588322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

فشار جدید به نتانیاهو؛ «تقصیر در ماجرای مرگ ۴۵ زائر یهودی» - ادیان نیوز

یک سلسله تحقیقات جنایی در مورد ازدحام منجر به مرگ در سال ۲۰۲۱ میلادی نتانیاهو را یکی از مقصران این حادثه معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تحقیقات در مورد بدترین فاجعه غیرنظامی اسرائیل نشان داد که نخست وزیر نتانیاهو «مسئولیت شخصی» ازدحام مرگبار جمعیت در سال ۲۰۲۱ را بر عهده دارد که منجر به کشته شدن ۴۵ زائر یهودی شد. این تحقیقات ثابت کرده به دفتر نخست وزیری در مورد خطرناک بودن ورودی یک معبد واقع در ارتفاعات اطلاع رسانی شده بود، اما دفتر نتانیاهو هیچ اقدامی برای این موضوع انجام نداده بود.

این تحقیقات به آوریل ۲۰۲۱ بازمی‌گردد که در آن زائران یهودی از یک فرقه ارتدوکس افراطی به مقبره یک خاخام در کوه «مرون» در نزدیکی مرز لبنان رفته بودند. هنگامی که انبوه زائران در ورودی باریک آرامگاه گیر کرده بودند، ازدحام جمعیت باعث کشته شدن ۴۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

یافته‌های این تحقیقات بیشتر به فشارهای وارده بر نتانیاهو می‌افزاید چرا که او همین الان نیز به دلیل نارسایی‌های اطلاعاتی منجر به حمله حماس در ۷ اکتبر و ناتوانی در تضمین آزادی حدود ۱۳۰ اسیر اسرائیلی که گمان می‌رود هنوز در غزه هستند، متهم ردیف اول است. در همین حال پنج ماه پس از جنگ، نتانیاهو همچنین در تلاش است تا کابینه جنگی تکه تکه شده را در کنار خود نگه دارد و در برابر فشار متحدان غربی برای مهار عملیات نظامی اسرائیل مقاومت کند.

نظر شما