شناسهٔ خبر: 65566132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به مصاف حریفان خود می‌روند که برای صعود به رتبه‌های بالایی جدول نیاز به کسب امتیاز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در نیم فصل دوم با نزدیک شدن به هفته های پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، حساسیت کار بیشتر شده و تیم‌های پایین جدول برای بهبود وضعیت‌ خود در جدول تلاش می‌کنند که هر سه نماینده خوزستان از این موضوع مستثنی نیستند.

در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های استقلال خوزستان و نفت آبادان در حضور تماشاگران خود به میدان خواهند رفت و تیم‌ فولاد خوزستان دیگر نماینده استان بیرون از خانه رو در روی حریف پایتخت‌نشینش قرار می‌گیرد.

در هفته هجدهم این پیکارها تیم فولاد در مصاف با ملوان، چهارمین تساوی خود در لیگ را کسب و یک پله در جدول رده بندی صعود کرد همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی حساس برابر پیکان متوقف شد؛تیم استقلال خوزستان دیگر نماینده استان نیز در مصاف با تراکتورسازی تن به شکست داد.

با روی کار آمدن ایگناسیو، تیم فولاد خوستان در ابتدا متحول و در نتیجه گیری عملکرد خوبی داشت اما رفته رفته این موضوع کمرنگ و هواداران علیه این مربی شعار سر دادند تا اینکه مدیران باشگاه فولاد به این نتیجه رسیدند که عنان کار را به احمد آلب نعمه ملی پوش سابق کشورمان بسپارند.

سرخپوشان اهوازی با تغییراتی که در روند مدیریتی و کادر فنی خود انجام داده‌اند به دنبال کسب نتایج بهتری در ادامه مسابقات هستند اگرچه کار سختی در پیش دارند. این تیم در نیم فصل دوم مسابقات چند بازیکن جوان و خلاق جذب کرده است.

تیم‌ نفت آبادان که تنها ۲ برد در کارنامه این فصل خود دارد در تلاش برای کسب امتیازات بیشتر است تا از انتهای جدول فاصله گرفته و هوادارانش را راضی نگه دارد. برزیلی‌های ایران اگر نمی‌خواهند روزهای پایانی فصل گذشته بار دیگر برایشان تکرار شود باید از اکنون به فکر چاره‌ای باشند.

حضور سهراب بختیاری زاده که خود سال ها در فوتبال خوزستان بازی کرده است نویدبخش روزهای خوبی برای این تیم و هواداران متعصب نفتی است.

تیم استقلال خوزستان که پس از ۶ فصل دوری، بار دیگر وارد رقابت‌های لیگ برتر شده یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را در نیم فصل اول رقابت‌ها کسب کرد و این موضوع اعتراض شدید هواداران را به همراه داشت.

آنها از ۱۵ بازی انجام شده در نیم فصل اول تنها هشت امتیاز کسب کرده‌اند که آمار ضعیفی برای یک تیم لیگ برتری به شمار می‌رود اگرچه با شروع نیم فصل دوم مسابقات عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته و هواداران نسبت به آینده این تیم خوش بین هستند. آبی‌های خوزستان اگر نتوانند از بازی‌های خانگی خود امتیاز لازم را کسب کنند قطعا یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ پایین‌تر خواهند بود.

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

استقلال خوزستان - استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال خوزستان بعد از نمایش خوبی که مقابل پرسپولیس در هفته سیزدهم داشت و توانست یک امتیاز از مدافع عنوان قهرمانی کسب کند، حالا به دنبال کسب امتیاز از دیگر تیم سرشناس کشور است.

تیم استقلال خوزستان در این هفته از رقابت ها به تنه محکم و قدرتمندی همچون استقلال تهران برخورد کرده‌ و قطعا بر خلاف بازی‌های قبل، کار بسیار سختی در پیش دارد؛ شاگردان پورموسوی اگر همچون بازی با پرسپولیس و آلومینیوم در میدان ظاهر شوند قطعا در این هفته شگفتی ساز خواهند شد.

آبی های خوزستان با انجام ۱۸ بازی در لیگ بیست و سوم همچنان در کسب نتیجه عملکرد ضعیفی داشته و تنها ۲ برد در کارنامه خود ثبت کرده اند، این تیم اگر در مسابقات پیش روی خود نتواند امتیازات لازم را کسب کند در نیم فصل دوم به مراتب کار سخت‌تری خواهد داشت.

دیدار بین ۲ تیم استقلالی، در واقع جدال بین دارا و ندار فوتبال کشور بوده و هر تیمی که از فرصت ها بهتر استفاده کند پیروز میدان خواهد شد.

شاگردان پورموسوی تاکنون ۴۲ امتیاز مهم را از دست داده و مهاجمان این تیم نتوانستند در امر گلزنی عملکرد خوبی داشته باشند هر چند که آنها موقعیت‌های گلزنی بی‌شماری روی دروازه حریفان خلق می‌کنند.



با گذشت ۱۸ هفته از رقابت‌ها می‌توان گفت که نقطه ضعف تیم استقلال خوزستان، ناتوانی بازیکنان این تیم در خط دفاعی و حمله بوده و اگر برای این موضوع چاره اندیشی نشود، نتایج ضعیف استقلال خوزستان همچنان ادامه خواهد داشت.

تیم استقلال خوزستان اگر می‌خواهد از قعر جدول رده‌بندی کنده شود در مصاف با هم نام پایتخت نشین خود نیازمند کسب امتیاز از این بازی است.

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس - فولاد

تیم فولاد پس از وقفه اول لیگ، نشان از یک تیم جنگنده و باانگیزه داشت و توانست سه برد شیرین کسب کند اما این روند ادامه‌دار نبود و ایگناسیو اسپانیایی نتوانست جایگاه این تیم جنوبی کشور را در جدول رده بندی ارتقا دهد؛ این موضوع نارضایتی هواداران و پیشکسوتان فوتبال خوزستان را به همراه داشت تا اینکه مدیران فولادی هدایت این تیم را به احمد آل نعمه واگذار کردند.

فولادی ها در هفته گذشته ۲ امتیاز بسیار مهم را در دیدار برابر ملوان از دست دادند در حالی که می‌توانستند جایگاه خود را ارتقا دهند. سرخپوشان اهوازی در طول هفته تمرینات بسیار شادابی آن هم در هوای مطلوب اهواز انجام داده و از همه نظر آماده بازی با پرسپولیس هستند.

شاگردان آل نعمه در مصاف با تیم پرسپولیس به دنبال انتقام شکست در بازی رفت بوده تا ضمن خوشنودی هوادارانشان، جایگاه بهتری از جدول را اختیار کنند.

تیم فولاد به ترتیب با ۲۲ و ۹ گل خورده و زده، یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع و حمله لیگ را یدک می‌کشد در حالی که پرسپولیسی‌ها تاکنون ۲۲ گل به ثمر رسانده و ۱۱ بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

بازیکنان و کادر فنی فولاد به خوبی آگاه هستند که پیروزی و کسب امتیاز از پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی کار آسانی نبوده لذا باید قدر تک موقعیت‌های خود را بدانند.

از آنجا که تیم فولاد سابقه ۲ بار قهرمانی در لیگ برتر را داشته، هواداران انتظار دارند که تیمشان همواره در بین پنج تیم بالایی جدول باشد و برای کسب عنوان قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیایی بجنگد.

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

نفت آبادان - نساجی مازندران

دیدار هفته گذشته پیکان و نفت آبادان با نتیجه تساوی به پایان رسید، در حالی که برزیلی‌های ایران می‌توانستند با کسب سه امتیاز از این دیدار، جایگاهشان را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.

تیم صنعت‌ نفت آبادان در انتهای فصل گذشته نتایج معجزه‌واری کسب کرد و در نهایت در لیگ برتر ماندگار شد اما در این فصل با گذشت ۱۸ هفته از رقابت‌ها هنوز نتایج ایده‌آلی کسب نکرده و این امر نگرانی هواداران متعصب نفت را به همراه داشته است.

شاگردان بختیاری زاده در این هفته از رقابت‌ها در حالی به مصاف تیم نساجی مازندران می‌روند که شرایط برای هر ۲ تیم در جدول رده‌بندی یکسان است اگرچه بختیاری زاده امیدوار است که تیمش در آبادان عملکرد خوبی داشته و مقابل شاگردان الهامی که در قعر جدول قرار دارند، نتیجه مطلوبی کسب کند.

تیم نفت آبادان از ۱۸ بازی گذشته خود ۱۲ امتیاز کسب کرده که ۶ امتیاز آن در خانه حاصل شده است؛ با این اوصاف نفتی‌ها این شانس را دارند تا در یک بازی خانگی دیگر نتیجه خوبی کسب کرده و خود را در جدول رده‌بندی بالا بکشند.

تیم نفت آبادان با ۳۰ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد همچنین در سوی مقابل تیم نساجی با ۲۹ گل خورده، شرایطی مشابه با نفتی ها را دارد . در صورتی که این روند در تیم نفت ادامه‌دار باشد، آنها باید به فکر جذب مدافع باشند.

برزیلی های ایران در صورت برد در این دیدار نه چندان سخت، جایگاه خود را در جدول رده بندی چند پله ارتقا داده و نسبت به آینده امیدوارتر می‌شوند هر چند که آنها همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر تیم های فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان به ترتیب با کسب ۱۹، ۱۲ و ۱۲ امتیاز در مکان‌های یازدهم، چهاردهم و پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۱۷ اسفندماه:

نفت آبادان - نساجی (ساعت ۱۷:۴۰ ورزشگاه تختی آبادان)

جمعه ۱۸ اسفندماه:

پرسپولیس - فولاد (ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه آزادی تهران)

استقلال خوزستان - استقلال تهران ( ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه غدیر اهواز)

نظر شما