شناسهٔ خبر: 65566035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نگاهی به فیلم های نوید محمدزاده و سریال جدیدش

نوید محمدزاده بعد از بازی در سه سریال «سهمی برای دوست»، «قورباغه» و «آکتور»، حالا در سریال «جنگل آسفالت» برای چهارمین بار حضور در این عرصه را تجربه می‌کند. اولین سریالش را برای تلویزیون بازی کرد و دو سریال بعدی را در شبکه نمایش خانگی. او حالا در سریال «جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش، با فرشته حسینی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، مریلا زارعی و آزاده صمدی هم‌بازی شده است. به بهانه شروع سریال «جنگل آسفالت» از سوم فروردین در پلتفرم نماوا، مروری داریم بر حال‌وهوای سریال‌هایی که محمدزاده در آن‌ها حضور داشته است.

صاحب‌خبر -

اگر بحث توقیف و انتشار غیرقانونی فیلم‌ها مطرح نبود، نوید محمدزاده امسال با سه فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی، «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند روی پرده سینما‌ها بود. هیچ‌یک از این سه فیلم اکران نشد و محمدزاده عملاً بعد از اکران فیلم «سرخپوست» در سال ۱۳۹۸، فیلمی روی پرده نداشت.

«سهمی برای دوست» از سید مسعود اطیابی (۱۳۹۱)

به گزارش فیلم‌نیوز، محمدزاده اولین‌بار سال ۱۳۹۱ زمانی که هنوز در سینما به شهرت نرسیده بود، در سریال «سهمی برای دوست» به کارگردانی مسعود اطیابی بازی کرد. علی سرابی و اشکان خطیبی نقش‌های اصلی این سریال بودند و محمدزاده نقش کوتاهی در آن داشت. آن زمان در تئاتر بازیگر شناخته‌شده‌ای بود و در چند فیلم سینمایی هم بازی کرده بود، اما تازه یک سال بعد از «سهمی برای دوست» با بازی در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان توجه‌ها را به خودش جلب کرد و در میان سینماگران، مخاطبان و منتقدان جایگاهی ویژه به دست آورد. بعد از آن تا اواخر دهه نود، دیگر در هیچ سریالی ظاهر نشد.

«قورباغه» از هومن سیدی (۱۳۹۸)

محمدزاده پس از اینکه در فیلم‌های مهمی مثل «عصبانی نیستم»، «خشم و هیاهو»، «لانتوری»، «ابد و یک روز»، «سرخپوست»، «متری شیش‌ونیم»، «بدون تاریخ بدون امضا»، «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» و …. درخشید و بازی‌اش بار‌ها مورد تحسین قرار گرفت، با دو سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد برای فیلم‌های «ابد و یک روز» و «بدون تاریخ، بدون امضا»، تصمیم گرفت در سال ۱۳۹۹ بار دیگر بازی در یک سریال را تجربه کند. اینبار هومن سیدی برای سریال «قورباغه» از او دعوت به همکاری کرد. او در این سریال نقش نوری، قاچاقچی مواد مخدری را داشت که به راحتی آدم می‌کشت و با ماده معجزه‌آسایی که در اختیار داشت می‌توانست هرکسی را به انجام هرکاری وادار کند. چهره‌ای بی‌احساس داشت، زیاد حرف نمی‌زد و به کسی اجازه نمی‌داد با او صمیمی شود. هیچ دوستی نداشت و همیشه تنها بود. نهایتا از نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش آسیب می‌دید.

«آکتور» از نیما جاویدی (۱۴۰۰)

او سال ۱۴۰۱ پس از همکاری موفقی که با نیماجاویدی در فیلم «سرخپوست» داشت، مجددا در سریال «آکتور» با این کارگردان همکاری کرد و زوج جالبی را با احمد مهرانفر تشکیل داد. محمدزاده در «آکتور» نقش بازیگر تئاتری را داشت که با وجود داشتن خانواده‌ای مرفه، از آن‌ها جدا شده بود و مستقل زندگی می‌کرد. او برای اینکه بتواند تماشاخانه‌ای را راه بیندازد و نمایشش را روی پرده ببرد، به همراه مهرانفر می‌پذیرفت در پرونده‌های واقعی حضور پیدا کند و با گریم‌های متفاوت، در نقش آدم‌های واقعی قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های مهم بازی او در این سریال، توانایی‌اش در ایفای نقش‌های متنوع بود. «آکتور» به یکی از آثار موفق شبکه نمایش خانگی تبدیل شد و در جشنواره‌های مختلف جهانی هم بار‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

«جنگل آسفالت» از پژمان تیمورتاش (۱۴۰۲)

حالا پس از این سه سریال، محمدزاده در سریال «جنگل آسفالت» نقشی جدید پذیرفته است. طبق تصاویر و تیزر منتشر شده از سریال، گریم متفاوتی ندارد، اما هنوز نمی‌دانیم در چه نقشی ظاهر شده است. محمدزاده در این سریال به کارگردانی پژمان تیمورتاش با فرشته حسینی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر و آزاده صمدی هم‌بازی است. داستان درباره دختری به نام هنگامه است که برادرش دانیال به دلیل نزاعی در گذشته محکوم شده و در آستانه اعدام قرار دارد. هنگامه تلاش می‌کند هرطوری شده دیه را جور کند و برادرش را نجات دهد. این سریال از سوم فروردین منتشر خواهد شد.

نظر شما