شناسهٔ خبر: 65549681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

با حضور مسئولان استانی:

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس «راه و همراه» برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس «راه و همراه» که با موضوع جاده‌های مازندران با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ،مدیر حوزه هنری مازندران جمعی از هنرمندان در سالن حوزه هنری استان با معرفی عکاسان برتر و نمایش آثار برگزیده و تجلیل از برگزیدگان برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: راهداران همراهان همیشگی مردم در جاده‌ها هستند

وی در ادامه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بهره‌گیری از ظرفیت مهم و ارزشمند هنر عکاسی و نگاه عکاسان حرفه‌ای سراسر کشور برای معرفی بخشی از جاذبه‌های جاده‌ای مازندران و همچنین بازتاب گوشه‌ای از تلاش‌های همکاران ما در جاده‌های سراسر استان است که به صورت شبانه‌روزی برای امنیت سفرهای مردم تلاش می‌کنند.

وی در ادامه گفت: حدود ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ملی فرستاده شد، که از ۷۰۰ اثر دریافت شده پس از بررسی‌های اولیه آثار در نهایت ۱۰۶ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و توسط هیئت داوران داوری شد که در نهایت سه اثر از عکاسان استان‌های مازندران و گلستان به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شد.

 حسن جهانیان افزود: خوشحالیم که در نخستین دوره این جشنواره پذیرا و شاهد آثاری از عکاسان استان‌های مختلف بودیم که سوژه اصلی‌شان جاده‌های مازندران بود. جاده‌های این استان طی دهه‌های اخیر همواره یکی از پرترافیک‌ترین و البته خاطره‌سازترین جاده‌ها برای مردم ایران بوده و همین نکته نیز اهمیت کار راهداران در محورهای مواصلاتی این استان را برجسته‌تر می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که جشنواره ملی عکس «راه و همراه» را در سال‌های آینده بهتر و با قدرت بیشتر برگزار کنیم و امیدواریم که با استقبال عکاسان سراسر ایران این جشنواره به یکی از رویدادهای مهم عکس کشور تبدیل شود. بر همین اساس از همه عکاسانی که به مازندران سفر می‌کنند می‌خواهیم تا از این پس در سفرشان به مازندران، نگاهی عکاسانه و خلاقانه به جاده‌های این استان داشته باشند و به فکر ثبت تصاویری متفاوت و هنرمندانه از جاده‌های مازندران باشند تا برای دوره‌های بعدی «راه و همراه» آثار متنوع‌تری به دبیرخانه ارسال گردد.

گفتنی است :سمانه شیرازی از مازندران، محمد مهیمنی از گلستان و مهدی محبی‌پور از مازندران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره کسب کردند که در مراسم اختتامیه تندیس، لوح یادبود و جایزه نقدی به این عکاسان اهدا شد.

نظر شما