شناسهٔ خبر: 65549147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق: آمریکا به گفتگوها برای خروج از عراق تن داده است

محمد الصیهود، نماینده پارلمان عراق با اشاره به آخرین روند مربوط به گفت و گو برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت: حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا خسارات سنگینی به نیروهای آمریکایی وارد کرده است. محمد الصیهود، نماینده پارلمان عراق با اشاره به آخرین روند مربوط به گفت و گو برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت: حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا خسارات سنگینی به نیروهای آمریکایی وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، نماینده پارلمان عراق، گفت: ضربات مقاومت اسلامی، موجب تن دادن واشنگتن به گفتگو برای خروج نیروهایش از عراق شد.

براساس گزارش المعلومه، محمد الصیهود، نماینده پارلمان عراق با اشاره به آخرین روند مربوط به گفت و گو برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت: حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا خسارات سنگینی به نیروهای آمریکایی وارد کرده است.

نماینده پارلمان عراق در ادامه با انتقاد از مواضع برخی گروه‌های سیاسی که با طرح پرونده داعش برای بقای نیرو‌های آمریکایی در عراق بهانه تراشی می‌کنند، بیان کرد: ضربات مقاومت اسلامی عراق، موجب تن دادن واشنگتن به گفتگو درباره خروج نیروهایش از کشور ما است.

وی یادآورشد: این حملات سبب شد که آمریکا شروع گفتگو درباره خروج از عراق را بپذیرد.

الصیهود تصریح کرد: مذاکرات کمیته‌های مشترک به دنبال تعیین جدول زمانی ثابت برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در عراق است.

به گفته وی، دولت عراق در راستای خروج نهایی نظامیان آمریکایی از عراق و نه جزئی حرکت می‌کند.

«محمد الیاسری» تحلیلگر امور سیاسی و امنیتی عراق نیز در این باره گفت: سیاست دشمنی آمریکا علیه عراق از طریق پرونده دلار و داعش است و هدف واشنگتن فشار به دولت عراق برای دست برداشتن از خواسته خروج نظامیان آمریکایی است.

این در حالی است که «محمدشیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق چندی قبل در دیداربا «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تاکید کرده بود که موضوع خروج نظامیان خارجی از کشورش در دستورکار کابینه وزرا قرار گرفته و آماده اجرایی شدن است.

درخواست‌ها برای خروج نیرو‌های آمریکایی، بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد شدت گرفته است و عراقی‌ها این روز‌ها بیش از پیش بر خروج اشغالگران آمریکایی از کشورشان بدلیل مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اصرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما