شناسهٔ خبر: 65542624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

همزمان با ۱۵ اسفند ماه و آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صورت می‌گیرد

اجرای طرح سراسری کاشت نهال در سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

طرح سراسری کاشت نهال در خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی مقارن با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از فردا سه شنبه ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، باتوجه به اهمیت درختکاری و کاشت نهال در راستای توسعه فضای سبز، امسال مقرر شده با ایجاد طرح سراسری کاشت درخت در سراهای دانشجویی، دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور را دعوت به حضور در این پویش کنیم.

فردا سه شنبه همزمان با آغاز هفته درختکاری، همه دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی با کمک دانشجویان فعال حوزه فرهنگی بخصوص کانون‌های محیط زیست و همچنین سایر دانشجویان ساکن در سراهای دانشجویی، مبادرت به غرس نهال و کاشت درخت در فضاهای خوابگاهی و سراهای دانشجویی خواهند کرد.

این طرح سراسری به همت و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت راه اندازی شده است و در هفته درختکاری تعداد قابل توجهی نهال در فضاهای سراهای دانشجویی، خوابگاهها و محوطه پردیس های دانشجویی با کمک دانشجویان غرس خواهد شد.

دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس مکاتبات و هماهنگی‌های به عمل آمده، می توانند برای دریافت نهال به شهرداری و ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهر خود مراجعه کنند.

چشم‌انداز ترسیم شده این است که محیط زندگی دانشجویان در سراهای دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی از هر نظر یک محیط نشاط‌آور و بازتاب‌دهنده‌ پیام امید به آینده باشد و بدون شک مشارکت دانشجویان در اجرای این طرح می تواند، پیام آور اتفاقات خوب در حوزه محیط زیست باشد.

بی شک توجه به محیط زیست و کاشت نهال و ایجاد فضای سبز بیشتر، هم در تلطیف روحیه همگان تاثیر گذار خواهد بود و هم به کاهش آلودگی هوا بخصوص در کلان شهرها کمک خواهد کرد.

اهمیت روز درختکاری، برای همگان ثابت شده است چرا که درختان عامل زندگی در این کره خاکی هستند. درختان نماد سرزندگی، شادابی و حیات در تمام نقاطی هستند که به آن پا می گذاریم. این زیبایان همیشه سبز همواره محل زندگی بسیاری از جانوران و پرندگانند و متاسفانه گروهی از انسان ها با قطع بی رویه درختان، عامل نابودی زندگی بسیاری از حیوانات شده اند.

امید به زندگی جانداران و کاشت درخت با وجود افراد دوستدار طبیعت و مناسبت‌های مهمی همچون روز درختکاری، هرگز از بین نخواهند رفت. وجود درختان باعث پاکسازی هوا بویژه در کلان شهرها می‌شود. این موجودات مفید آلودگی موجود در هوا را می‌گیرند و اکسیژن را به بدن بی‌جان زمین تزریق می‌کنند. از هر منظری که به درختان نگاه کنید خواهید دید که ذره ذره آن ها برای ادامه حیات بشیریت واجب و ضروری هستند.

به طور خلاصه روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم که یقیناً کاری پسندیده است.

 اجرای طرح سراسری کاشت نهال در سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

نظر شما