شناسهٔ خبر: 65538900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن تجلیل شدند

شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن مدهامتان با تجلیل از برگزیدگان این رویداد به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امشب با حضور مسئولان کشوری و استانی و فعالان این عرصه در سالن مجتمع فرهنگی فجر این شهر برگزار شد.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسن کردستان ضمن خیرمقدم به همه مهمانان اظهار داشت: به کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش خوش آمدید.

وی گفت: تمام برنامه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها در ارشاد کردستان در راستای برقراری عدالت فرهنگی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، امیدآفرینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ترویج مفاهیم قرآن و معارف دینی را از دیگر اهداف این رویداد ذکر کرد و افزود: ترویج این معارف باعث رشد فضائل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، باید مساجد پایگاه‌های قرآنی شوند، همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق فرامین رهبری به‌کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها از نقطه‌محور به محلات‌محور رسیده‌ است، تصریح کرد: امیدواریم مساجد را به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل کنیم.

دریایی بیان کرد: نگاهمان بر این است که برنامه‌ها را مردم‌پایه پیش ببریم اما راه رسیدن به تمدن اسلامی مستلزم حضور و همراهی همه مردم است.

مدیرکل ارشاد استان کردستان کشف استعدادها و ذخائر نهفته را از دیگر اهداف برگزاری این‌مسابقات عنوان کرد و یادآور شد: فعالان این عرصه شناسایی و مورد آموزش و حمایت قرار می‌گیرند.

برگزیدگان

در پایان بر اساس رای هیئت داوران برگزیدگان این رویداد معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

*در بخش قرائت ترتیل برادران زیر 16 سال مبین نصیری از استان آذربایجان غربی حائز رتبه نخست، امیرعلی دروکی از خراسان رضوی دوم و سیدعلیرضا مولایی اندلیبی از اردبیل سوم شد.

*در بخش قرائت تقلیدی برادران زیر 16 سال محمد اسماعیل وردنجانی از چهارمحال و بختیاری و امیرحسین باقری از قم اول؛ محمد پارسا پورحسین از آذربایجان غربی دوم، دانیال کرمی قزلی از کرمانشاه سوم شد و علی شریفی از کردستان شایسته تقدیر شناخته شد.

*در بخش اذان برادران زیر 16 سال ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر اول، محمد حسن غفاری از قم دوم و امیرعلی پیرزادی از ایلام سوم شدند.

*در بخش اذان برادران بالای 16 سال مجید گوزل پور از تهران اول، مهدی جوزی از قزوین دوم و امیر حسین فلاحی از گلستان سوم شدند.

*در بخش قرائت تحقیق برادران بالای 16 سال امیر حسین انواری از یزد اول، محمد اسدی سریاب از بوشهر دوم و محمدرضا حقیقت‌فر از تهران سوم شدند.

*در بخش قرائت ترتیل برادران بالای 16 سال محمد مهدی محودی از قم اول، رسول بخشی ا  تهران دوم و یوسف عیاشی از خوزستان و حسین پرندک از فارس به صورت مشترک سوم شدند.

*در بخش حفظ کل برادران بالای 16 سال محمد مهدی رضائی از اصفهان حائز رتبه نخست، محمد رضا جعفرپور از گیلان دوم و مهدی برنده از همدان سوم شدند.

*در بخش حفظ کل خواهران بالای 16 سال فاطمه تقی‌نژاد از آذربایجان غربی رتبه نخست، سارا شیراوند از اصفهان و مرضیه حاکمی‌پور از خوزستان منطقه آزاد اروند سوم شدند.

*در بخش قرائت تحقیق خواهران لیلا دورقی از خوزستان منطقه آزاد اروند رتبه نخست، مرضیه پورتیمور از ایلام دوم و سحر میرزاخانی از چهارمحال و بختیاری سوم شدند.

*در بخش قرائت ترتیل بالای 16 سال خواهران عاطفه ناصح از گیلان اول، ملیکا فخری از خراسان رضوی دوم و رقیه حیدری‌نژاد از کرمان جنوب سوم شدند.

*در بخش قرائت ترتیل زیر 16 سال خواهران هما دل فکار از خراسان رضوی، نائمه دستور از اصفهان دوم و ساره اعتصامی جو از فارس سوم شدند‌.

قرائت بیانیه هیئت داوران و رونمایی از پوستر سالروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و برگزیدگان این مسابقه پایان‌بخش برنامه بود.

استاد علی اکبر حنیفی قاری برجسته کشوری و رئیس هیئت داوران عنوان کرد: سطح مسابقه عالی، اجراها جذاب و مخاطب‌پسند بود. مسابقه مدهامتان به دلیل تاسیس رشته تقلیدی دارای امتیاز، مخاطب و برتری ویژه است.

انتهای پیام/481/

نظر شما