شناسهٔ خبر: 65525993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آیین نامه انسداد مبادی بی‌سوادی کشور تدوین می‌شود

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، از تدوین آئین نامه توسعه مهارت دانش آموزان کشور و انسداد مبادی بی‌سوادی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در جلسه شورای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای، نشان از عمق اعتقادات ملت شریف ایران به انقلاب اسلامی دارد. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه، تصریح کرد: قرارگاه با سه هدف تمرکز، انسجام و هماهنگ‌سازی و جذب ظرفیت‌های برون‌سازمانی شکل گرفته است. 

صحرایی با اشاره به تحقق عدالت آموزشی، گفت: مسئله عدالت آموزشی یک امر مهم است که بدنبال برطرف نمون آن در سطح کشور هستیم. 

وی با تاکید به ضرورت تمرکز بر مسئله عدالت آموزشی، اظهار کرد: ماموریت اصلی قرارگاه برطرف نمودن مسئله است و مسئله این قرارگاه تحقق عدالت آموزشی است. 

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه این جلسه افزود: باید همه فعالیت‌ها من جمله همین قرارگاه در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشد. 

وی با تاکید بر کار تحولی، گفت: کار سازمانی علم و حلم لازم را می‌خواهد یعنی ضمن علم داشتن به کار باید صبور بود تا تحول صورت گیرد. 

عضو کابینه دولت مردمی، با اشاره به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، تصریح کرد: ستاد راهبری و پشتیبانی سند تحول بنیادین با ریاست معاون اول رئیس جمهور باحضور تعدادی از وزرا در این دولت کار اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را پیگیری کرده و پروژه‌هایی از جمله آئین نامه توسعه مهارت دانش آموزان کشور، انسداد مبادی بی‌سوادی کشور و مواردی دیگر از جمله مصوبات آن است. 

وی در ادامه افزود: باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با اجرای سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش گزارش شود که اولین بار در این دولت انجام خواهد شد. 

صحرایی با اشاره به مسئله بازماندگان از تحصیل، گفت: بسته آموزشی بزرگسالان باید متفاوت دیده شود تا زمینه بازگشت به تحصیل آن‌ها فراهم شود. 

وی به هنرستان‌های جوار اشاره کرد و گفت: در مسئله هنرستان‌های جوار صنعت باید با کارخانجات بزرگ توافق نمود تا شاهد تحولی مهم در این راستا باشیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به گزارش معاونت تربیت در خصوص طرح شهیدسلیمانی۲، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما