شناسهٔ خبر: 65507967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام در زنجان علیه بیماری شاربن واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی در استان از ابتدای امسال علیه بیماری شاربن یا سیاه زخم واکسیناسیون شدند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج‌کاظمی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار رأس در زنجان علیه بیماری شاربن واکسینه شدند گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۱۱ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری‌ ویروسی حادی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی در ادامه با بیان اینکه بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دام است که در صورت وقوع و اپیدمی، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می سازد، افزود: برای محافظت دام ها از بیماری، ‌یک میلیون و ۹۸ هزار راس بز و گوسفند علیه بیماری دامی تب برفکی و ۹۵ هزار و ۲۰۵ راس گاو و گوساله در مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی این استان توسط اکیپ های دامپزشکی واکسینه شدند.

این مسوول گفت: بیماری تب برفکی مشترک بین انسان و دام نیست و مردم نگران استفاده از فرآورده های دامی نباشند چرا که استفاده آن برای انسان هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از همه دامداران استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ در تماس باشند و مورد را گزارش دهند.

نظر شما