شناسهٔ خبر: 65462867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار السیسی به بایدن درباره ادامه جنگ غزه

رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره ادامه تشدید تنش نظامی در غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری مصر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سید عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز تماس تلفنی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده است.

احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در رابطه با این گفت‌وگوی تلفنی گفت: دو طرف آمریکایی و مصری در این تماس به تلاش‌های مشترک مصر، قطر و آمریکا برای آرام کردن اوضاع نوار غزه، دستیابی به آتش‌بس، تبادل زندانیان و اجرای کمک‌های بشردوستانه پرداخته‌اند.

وی افزود: رئیس‌جمهور مصر بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار که امکان دسترسی کافی و مناسب به کمک‌های بشردوستانه را فراهم می‌کند، به نحوی که بهبود واقعی اوضاع در نوار غزه حاصل شود، تأکید کرد و درباره خطر ادامه جنگ، تشدید تنش نظامی و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع که نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی است، هشدار داد.

رئیس جمهور آمریکا نیز به نوبه خود از تلاش های مشترک مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه که در حال حاضر برای بازگرداندن ثبات منطقه اولویت دارد، قدردانی کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: در این تماس همچنین به وضعیت کلی منطقه پرداخته شد و روسای جمهور دو کشور بر لزوم جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تأکید و توافق کردند که رایزنی و هماهنگی برای اطمینان از برقراری صلح و امنیت در منطقه ادامه یابد.

نظر شما