شناسهٔ خبر: 65422447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار سیاسی ۸ اسفند؛ تشریح توانمندی‌های هوانیروز/تازه‌ترین اطلاعات انتخاباتی

مژگان رساپور

«توانمندی‌های هوانیروز ارتش» و «انتخابات ۱۴۰۲» از موضوعات مهم خبری هشتم اسفندماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرماندهان نیروهای هوانیروز و نیروی زمینی ارتش در گفت و گوی های جداگانه،  تغییرات صورت گرفته در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و توانمندی های این نیرو را تشریح کردند.

امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد که بالگردهای هوانیروز ارتش امروز به صورت ایستایی موشک شلیک نمی‌کنند بلکه شلیک آن‌ها امروز به صورت «شلیک کن فراموش کن» انجام می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش هم اکنون بالگردهای هوانیروز همچنین این توان را دارند تا در محیط جنگ الکترونیک از خود دفاع کنند.

امیر سرتیپ حیدری افزود: برد موشک‌های بالگردهای هوانیروز از ۲ و ۲۰ کیلومتر دیروز به ۲۰۰ کیلومتر امروز رسیده تا این بالگردها بتوانند اهداف متحرک در سطح دریاها را شناسایی، تعقیب و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از خود آن را منهدم کنند.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به وجود ۹ تنگه راهبردی در جهان و مسیرهای آبی اقتصادی دریایی و اهمیت حمل و نقل دریایی و مبارزه با تروریسم دریایی گفت: اسکورت شناورها تا دهانه کانال سوئز امروز توسط نیروی دریایی ارتش در حال انجام است.

****

صبح امروز، نخستین اجتماع نامزدهای حوزه انتخابیه تهران با حضور  داوطلبان پنج حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دعوت فرمانداری تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

 در بخشی از این مراسم فرماندار تهران از انصراف ۳۶۰ نفر از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران خبر داد.

احمد قیومی در حاشیه همین مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «ان شاءالله عدد مشارکت در تهران عدد خوبی خواهد شد»، اظهار کرد: یکی از دلایلی که گاهی اوقات اعداد مشارکت در انتخابات در تهران پایین است این نیست که تهرانی‌ها رای نمی‌دهند، بلکه به این دلیل است یکسری از تهرانی‌ها برای رای دادن به حوزه‌های انتخابیه دیگری می‌روند تا به اقوام خود که کاندیدا شده‌اند رای دهند.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری تهران در زمینه برگزاری انتخابات روز ۱۱ اسفند عنوان کرد: در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رای میزبان مردم هستند و در مجموع در حوزه‌های انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ۵ هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده‌است.

حامد شایان در جمع خبرنگاران نیز از فراهم شدن امکان دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی در انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه تهران خبر داد.

همچنین رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز در حوزه انتخابیه استان تهران، ۴۷۵ نفر از حضور در فرآیند انتخابات انصراف دادند و در مجموع ۳۶۶۳ نفر از داوطلبان در عرصه رقابت باقی ماندند.

استاندار تهران هم با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت انتخابات را برای داوطلبان انتخابات مجلس با تمام وجود تضمین می‌کنیم،‌ افزود: قول می‌دهیم که یک رای به یا علیه کسی جابجا نشود و امنیت انتخابات را تا جان سپاری تک تک همکاران عزیزمان تامین کنیم اما انتظار ما این است که حتی در ۳ روز باقی مانده تا انتخابات، مشارکت و رقابت در انتخابات از سوی داوطلبان مورد توجه قرار بگیرد.

امروز همچنین اجتماع بزرگ رای اولی ها در تالار وزارت کشور برگزار شد و وزیر کشور در اظهاراتی با بیان اینکه جهان به نقش‌آفرینی جوانان چشم دوخته است، گفت: رای اولی ها با عمل به مسئولیت سیاسی اجتماعی خود، جهان را متحیر و نقطه آغاز حرکت ملت بزرگ ایران برای ساخت تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

مسئول بازرسی ستاد انتخابات استان تهران هم ضمن آنکه از ثبت ۲۸۱ تخلف انتخاباتی تا ۷ اسفندماه خبر داد، از شهروندان خواست، هرگونه تخلفات انتخاباتی از جانب کاندیداها، مدیران و مجریان انتخاباتی را به سامانه ۴۵۵۰۰ گزارش کنند.

برخی از دیگر اخبار انتخاباتی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

حمایت «لاریجانی» از «تاجگردون»

اعلام حمایت حاج منصور ارضی از لیست «ائتلاف امناء»

لیست انتخاباتی ائتلاف بزرگ اصناف و بازاریان در تهران منتشر شد

عمویی از شرکت در انتخابات مجلس انصراف داد

طرح مواضع انتخاباتی کاندیداهای «رزما» در ایسنا

طرح مواضع ائتلاف امناء در ایسنا

متکی: انتخابات را مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم

عارف: ‌راه برون رفت از شرایط فعلی صندوق رای است

حداد عادل: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است

برگزاری گردهمایی جریان «صبح ایران» در امجدیه

انتهای پیام

نظر شما