شناسهٔ خبر: 65387335 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی محلی غرب کشور در دهلران برگزار شد

جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی با حضور تیم‌هایی از استان‌های غرب کشور و به میزبانی شهرستان دهلران در روستای حاضرمیل برگزارشد.

صاحب‌خبر -

اجرای مسابقات بازی‌های بومی و محلی از جمله دال پلان، تیروکمان سنگی و هفت سنگ و پخت و پز غذا‌های محلی از برنامه‌های جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی در روستای حاضرمیل دهلران در ۲ بخش آقایان و بانوان بود.

فرماندار ویژه شهرستان دهلران، در این جشنواره با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند، اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی واراده مردم در تعیین سرنوشت خود است.

لطیف صادقی با اشاره به اهمیت انتخابات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تمهیدات لازم برای انتخاباتی باشکوه در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.

رئیس حوزه انتخابیه دهلران یازدهم اسفندماه را رویدادی مهم ذکر کرد و افزود: در این رویداد مردم نقش آفرین خواهند بود و این نقش آفرینی با حضور گسترده مسیر خواهد شد.

صادقی از همه مردم حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای خلق حماسه مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای دعوت کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دولت شاهد تحول در زیرساخت‌های ورزشی در همه شهرستان‌های استان هستیم.

شهاب شهبازی برگزاری این جشنواره را گامی در جهت احیای بازی‌های بومی و محلی ذکر کرد و گفت: چنین جشنواره‌هایی موجب تقویت بازی‌ها و سنت‌های محلی و به نوعی تبادل فرهنگی است.

این جشنواره با حضور مدیرکل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مشاور استاندار ایلام در امور جوانان، معاون فرهنگی مدیر کل ارشاد، معاون امور عشایر استان برگزار شد.

نظر شما